Overslaan en naar de inhoud gaan

'Deze weblog berust op een denkfout'

Het laatste dat je op je telefoon wilt, is “marketing”.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor wie het gemist heeft, marketing is onder gewone mensen al een tijdje een vies woord. "Die nieuwe Porsche schijnt behoorlijk groen te zijn. “ “Welnee joh, dat is allemaal marketing."

related partner content for mobile comes here

De essentie van marketing was ooit: ga bij alles wat je doet uit van de markt. Wat is de werkelijke behoefte van de consument? Wat is daarvoor het goede product? Welke prijs wil de consument daarvoor betalen? Waar wil hij/zij het product kopen?. Kortom, geen push maar pull.

Maar veel mensen in de uh… marketing bedoelen met marketing nog steedsverkopen. Dus duwen, soms zelfs door de strot. Ik heb het bange vermoeden dat het woord marketing in “mobile marketing” hetzelfde betekent als in telemarketing. Kan ons het schelen of de consument het leuk vindt, wij zien een kans om hem/haar lastig vallen want we hebben iets te verkopen en ik moet m’n targets halen, ja.

Dit moet, vind ik, sterk ontmoedigd worden. Daarom ga ik hier, zolang de redactie het goed vindt, tegenstand bieden. Ik ga me verzetten tegen apps van niks. Ik ga me vrolijk maken over gelul als “zodra een klant een quick-scan maakt van een product-brochure of advertentie zal de app direct de juiste geanimeerde productinformatie of mobiele website tonen.” Ik ga het heel erg oneens zijn met “mobile marketing”.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in