Overslaan en naar de inhoud gaan

Customized pakken en bespoke-brillen

Trend in (mannen)mode: customization. Een regelrecht gevolg van de metro/übersexual-trend en het onvermijdelijke shopgedrag dat daaraan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Customization is hier een reactie op. Het maatpak is bijvoorbeeld bezig aan een opmars, en lang niet meer voorbehouden aan de upperclass. Kleding wordt steeds persoonlijker en retailers springen hier onder andere op in door kleermakerdiensten aan te bieden in hun winkels.

related partner content for mobile comes here

Mode-ontwerper Tom Ford (Gucci) biedt bijvoorbeeld een tailor-service aan in de Gucci-winkel in New York. Dure pakken worden hier voorzien van een persoonlijke touch.

Suit Supply adverteert met zogenaamde waar de klant zich een maatpak kan laten aanmeten, voor een redelijke prijs.

Maar ook de heeft kleermakers rondlopen die vliegensvlug jasjes en broeken op maat maken en communiceert dat tegenwoordig duidelijk, onder andere in brochures en op de site.

En HEMA pikt de customization-trend ook op, zij het op een iets ander vlak: in de filialen is de bekende fournituren-afdeling omgedoopt tot 'customize-afdeling'...

De customization-trend is nu ook overgeslagen op brillen. De Britse brillenontwerper (standplaats Londen) heeft een bedacht waarbij opticiens brillen helemaal op maat kunnen maken en aanpassen aan persoonlijke smaak van de client. Iedere bril wordt hierdoor uniek.

Het pakket dat hij aanbiedt aan de opticiens bevat software, heel veel samples, verschillende frames, een gevalletje om de neus op te meten, et cetera. De gegevens worden online ingevoerd, waarna de virtuele bril naar de fabriek wordt gestuurd.

Opticiens kunnen met dit pakket een bril samenstellen die helemaal voldoet aan je persoonlijke wensen, en dus ook nooit meer van je neus glijdt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in