Overslaan en naar de inhoud gaan

Universele emotiemarketing

Psychologen lijken het erover eens. Zes cultuuroverstijgende basisemoties beïnvloeden alle consumenten in dit tijdperk van mondiale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch worden emoties nog te weinig strategisch ingezet. Marketeers zouden moeten bepalen welke emotie ze vooral willen oproepen in hun doelmarkt en welke ze vooral willen uitbannen. En waarom en hoe.

related partner content for mobile comes here

Het voordeel van een emotionele boven een vooral inhoudelijke boodschap is dat emotionele reclame veelal beter gezien, gelezen, geloofd en onthouden wordt. En als emoties worden aangeboord, fungeert de daaruit voortvloeiende relatie tussen bedrijf en consument als barrière voor concurrenten. Want loyaliteit is ook een gevoel.

Bron: Advertising Age
Een uitgebreid overzicht van relevante en recente artikelen uit de internationale marketingbladen kunt u vinden in onze abstractdienst .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in