Consument koopt en klaagt minder


Dit komt vooral door het sluiten van winkels en de teruglopende uitgaven van consumenten. Dat meldt toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Het aantal klachten over webwinkels bedroeg in het afgelopen half jaar 6000, evenveel al vorig jaar. Bij de fysieke winkels ging het om 4500 klachten, tegen 5500 vorig jaar. ACM kreeg vooral meer vragen dan voorheen binnen over de gevolgen van faillissementen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'We zien dat online steeds meer klachten gaan over de aankoop van dure elektronica, met name mobiele telefoons', vertelt een woordvoerder van ACM. Dure telefoons en gadgets zijn erg gewild waardoor consumenten zich snel laten verleiden door een lage prijs. De toezichthouder waarschuwt echter voor malafide webwinkels die hun afspraken niet nakomen.
ACM adviseert consumenten om webwinkels goed te checken voordat ze iets aanschaffen. De woordvoerder: 'Als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook veelal te mooi om waar te zijn.'
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid