Automerken lanceren film apps om rij ervaring te verrijken


Vorig jaar bracht Honda de Roadmovies app uit, waarmee de autorijder zijn 'Driving Experiences' kon vastleggen en onlangs deed KIA hetzelfde trucje met de KIA Motion app. Opvallend is dat de Honda app met een pop-up in de app aangeeft dat het zeer gevaarlijk is om tijdens het rijden te filmen en je dit beter op een veilige plek kan doen. Daar gaat je ultieme 'Driving Experience'..
Honda deed zelfs een gooi naar de Cannes Lions 2013. De Roadmovies app werd dan wel 100.00 maal gedownload (voornamelijk in Japan), maar bereikte niet de shortlist van Mobile Lions categorie.
Beide movie maker apps bieden weinig toegevoegde waarde voor het merk, maar belangrijker: ook niet aan de consument. Beiden merken geven trouwens aan dat zij geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen bij verkeersongelukking tijden het gebruik van deze app.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHonda Roadmovies app (video)
Kia Motion app (video)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid