Overslaan en naar de inhoud gaan

Automerken lanceren film apps om rij ervaring te verrijken

De automotive branche durft al jaren flink te investeren in mobiele innovaties. We hebben op deze blog reeds diverse pareltjes op gebied…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar bracht Honda de Roadmovies app uit, waarmee de autorijder zijn 'Driving Experiences' kon vastleggen en onlangs deed KIA hetzelfde trucje met de KIA Motion app. Opvallend is dat de Honda app met een pop-up in de app aangeeft dat het zeer gevaarlijk is om tijdens het rijden te filmen en je dit beter op een veilige plek kan doen. Daar gaat je ultieme 'Driving Experience'..

related partner content for mobile comes here

Honda deed zelfs een gooi naar de Cannes Lions 2013. De Roadmovies app werd dan wel 100.00 maal gedownload (voornamelijk in Japan), maar bereikte niet de shortlist van Mobile Lions categorie.
Beide movie maker apps bieden weinig toegevoegde waarde voor het merk, maar belangrijker: ook niet aan de consument. Beiden merken geven trouwens aan dat zij geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen bij verkeersongelukking tijden het gebruik van deze app.

Honda Roadmovies app (video)

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Kia Motion app (video)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in