Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling Europese reclamebestedingen

Europa was de enige regio die het moest doen met een daling van de bestedingen in het eerste kwartaal van dit jaar: -4,4 procent. De totale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet en outdoor reclame zorgen voor een groei van de wereldwijde reclamebestedingen, zo meldt Nielsen in zijn Global AdView Pulse rapport. De stijging van de online bestedingen was in het eerste kwartaal van 2013 26 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder, die van outdoor 4 procent. De internetbestedingen groeiden het meest in Latijns-Amerika (48,2%) en Azië-Pacific (33,2%). Europa had een iets bescheidener groei met 10,4 procent.

related partner content for mobile comes here

Minder gaat het met bioscoopreclame (-5,8%) en print. De magazines en dagbladen moesten het doen met respectievelijk 2,8 procent en 4,7 procent minder bestedingen. Print heeft nog altijd een aandeel van 27,7 procent van de totale bestedingen.

Tv blijft het meest dominante platform met 59 procent van de totale bestedingen. In het eerste kwartaal van 2013 stegen de tv-bestedingen met 3,5 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in