Daling Europese reclamebestedingen


Internet en outdoor reclame zorgen voor een groei van de wereldwijde reclamebestedingen, zo meldt Nielsen in zijn Global AdView Pulse rapport. De stijging van de online bestedingen was in het eerste kwartaal van 2013 26 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder, die van outdoor 4 procent. De internetbestedingen groeiden het meest in Latijns-Amerika (48,2%) en Azië-Pacific (33,2%). Europa had een iets bescheidener groei met 10,4 procent.
Minder gaat het met bioscoopreclame (-5,8%) en print. De magazines en dagbladen moesten het doen met respectievelijk 2,8 procent en 4,7 procent minder bestedingen. Print heeft nog altijd een aandeel van 27,7 procent van de totale bestedingen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTv blijft het meest dominante platform met 59 procent van de totale bestedingen. In het eerste kwartaal van 2013 stegen de tv-bestedingen met 3,5 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid