Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie arbeidsmarkt: CV verliest aan belang, meer inzet eigen kanalen en mensen

Betaalde communicatiekanalen worden minder ingezet
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De arbeidscommunicatie verandert fundamenteel. Organisaties gaan steeds meer op zoek naar nieuwe wervingsmethoden, waarbij het reguliere cv aan belang inboet. Met behulp van bijvoorbeeld gaming, big data en predictive analysis wordt talent geïdentificeerd op de arbeidsmarkt. Ook wordt bij arbeidsmarktcommunicatie steeds meer gekozen voor het gebruik van eigen middelen, eigen kanalen en eigen mensen. De betaalde kanalen verliezen aan belang.

related partner content for mobile comes here

Dat zijn enkele conclusies die de jury van de Werf& Awards 2016 trekt uit de 50 cases die zij heeft bestudeerd voor de nominaties van de awards.

Recruitmenttech

De werving professionaliseert verder, mede onder invloed van het gegroeide gebruik van recruitmenttech. Er is volgens de jury steeds meer een integrale aanpak beginnend bij arbeidsmarktanalyses en marktbewerking tot en met selectie en onboarding. Succesvolle aanpakken integreren alle losse onderdelen in plaats van de focus op één onderdeel

Nederland erg innovatief

De Nederlandse werving en selectie is van hoog niveau, zo valt te concluderen. Volgens Marion de Vries van The Reputationals en voorzitter van de 3 vakjury’s, is de Nederlandse recruitmentmarkt is een van de meest innovatieve recruitmentmarkten ter wereld, mede ingegeven voor de schaarste op de Nederlandse arbeidsmarkt van bijvoorbeeld IT en bèta opgeleide werknemers.

Cases

De 50 cases zijn te bekijken op . De jurty bestaat uit Marieke Por (Philips), Sofie Lambooij (Lambooij Kruize van Vliet), Daniëlle Valk (Erasmus MC), Jeroen Kneppers (Endouble) en Marion de Vries (The Reputationals) de eerste schifting gemaakt van de inzendingen. 

Foto: Stokkete

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in