Commerciële zenders op 40 procent


Marktleider was Nederland 2 met 21,9 procent. Nederland 1 had een aandeel van 10,7 procent en Nederland 3 5,8 procent. De HMG-zenders kwamen in week 24 uit op 23,3 procent. RTL4 15,0, RTL5 4,1 en Yorin 4,2 procent. SBS had een aandeel van 16,7 procent met zijn drie zenders SBS6 (9,4), Net5 (4,2) en Veronica (3,1).
De kijkcijfer-topvijf bestaat geheel uit wedstrijden en programma’s van het dit weekend gestarte EK voetbal in Portugal. Naar Frankrijk-Engeland keken maar liefst 4,5 miljoen mensen. Portugal-Griekenland trok 2,8 miljoen kijkers, gevolgd door Spanje-Rusland met ruim 2,4 miljoen kijkers. Naar de voorbeschouwing van Frankrijk-Engeland keken bijna 2,3 miljoen mensen en het saaie Zwitserland-Kroatië was toch nog altijd goed voor 2,1 miljoen ‘toeschouwers’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: SKO.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid