Overslaan en naar de inhoud gaan

DMV komt met “hip” zuiveldrankje

Om jongeren meer zuivel te laten drinken komt zuivelbedrijf DMV International een drank die eruit ziet als een frisdrank, maar waarin alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt dagblad Trouw. DMV, een dochter van zuivelconcern Campina, brengt het nieuwe drankje volgend jaar op de Amerikaanse markt, samen met een grote Amerikaanse speler .

related partner content for mobile comes here

Volgens DMV-directeur Xander Wessels wil zijn bedrijf met deze drank een bijdrage leveren aan het terugdringen van het groeiende probleem van zwaarlijvigheid. ‘Jongeren drinken steeds minder melk, omdat zij het drankje ouderwets en saai vinden. Frisdrank is een stuk populairder. Daardoor lopen ze de nuttige voedingsstoffen mis die melk bevat. We hebben daarom gezocht naar een drank waarbij de plussen van melk en de voorkeur van de jongeren worden gecombineerd.’

Wettelijk mag de drank geen melk meer worden genoemd, maar volgens Wessels is het chemisch gezien wel gewoon melk. In eerste instantie gokt DMV op verkopen in Amerikaanse scholen. In Europa is DMV in gesprek met enkele grote frisdrankproducenten. Moeder Campina heeft nog geen belangstelling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in