DMV komt met “hip” zuiveldrankje


Dat meldt dagblad Trouw. DMV, een dochter van zuivelconcern Campina, brengt het nieuwe drankje volgend jaar op de Amerikaanse markt, samen met een grote Amerikaanse speler .
Volgens DMV-directeur Xander Wessels wil zijn bedrijf met deze drank een bijdrage leveren aan het terugdringen van het groeiende probleem van zwaarlijvigheid. ‘Jongeren drinken steeds minder melk, omdat zij het drankje ouderwets en saai vinden. Frisdrank is een stuk populairder. Daardoor lopen ze de nuttige voedingsstoffen mis die melk bevat. We hebben daarom gezocht naar een drank waarbij de plussen van melk en de voorkeur van de jongeren worden gecombineerd.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWettelijk mag de drank geen melk meer worden genoemd, maar volgens Wessels is het chemisch gezien wel gewoon melk. In eerste instantie gokt DMV op verkopen in Amerikaanse scholen. In Europa is DMV in gesprek met enkele grote frisdrankproducenten. Moeder Campina heeft nog geen belangstelling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid