Overslaan en naar de inhoud gaan

Buiten de Lijntjes meest social merk van Friesland

Webshop en winkel Buiten de Lijntjes uit Wolvega is tijdens de eerste verjaardag van de Social Media Club Leeuwarden (SMC058) verkozen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In eerste instantie waren ze verbaasd. Genomineerd voor de prijs ‘Meest sociale merk van Friesland?’ Maar toen ze merkten hoe die prijs op sociale media begon te leven, ja, toen waren ze vast besloten die te winnen ook. “Omdat we vinden dat we op sociale media sterk vertegenwoordigd zijn.” Vertelden Hennie Broersma en Jacqueline ten Veen van webshop en winkel uit Wolvega, na de uitreiking van de prijs in Grand Hotel Post Plaza in Leeuwarden.

related partner content for mobile comes here

Hun winkel vol ‘hip en handgemaakt’ bleek niet alleen de publiekslieveling van de bijna 700 mensen die uit heel Nederland hun stem hadden uitgebracht. Ook de jury was even unaniem en lovend.

Het juryrapport: ‘De winkel en webshop www.buitendelijntjes.com wordt ondersteund door een Twitter, Pinterest en Facebook account, en een blog. Vol nieuwtjes, conversaties, service, tips en relevant nieuws. Keurig allemaal, uit het boekje. Een voorbeeld voor velen, met name voor retailzaken in heel Nederland. En dat voor zo’n kleine winkel. Dubbel petje af.’

Het social geheim van Buiten de Lijntjes? “Passie”, aldus Jacqueline ten Veen. “Het inzetten van sociale media kost je tijd en energie, en ja, dan kun je dat maar beter enthousiast doen. Wij praten graag over onze producten en delen ons enthousiasme even graag met anderen. Dat wij passie voor onze producten en winkel hebben, voelen anderen online gelukkig ook. En je merkt, dat betaalt zich op de lange termijn terug.”

De verkiezing ‘Meest sociale merk van Friesland’ was een initiatief van de Social Media Club Leeuwarden (SMC058). 15 merken/bedrijven waren voor de prijs genomineerd. Variërend van enkele kroegen en het bekende dweilorkest De Glasblazers tot het vermaarde advocatenkantoor Anker & Anker en het skûtsje van Woudsend.

Het publiek koos uit deze lijst hun favoriete vijf waaruit SMC058 de winnaars selecteerde. Opvallend: de Top 3 van de jury stemde naadloos overeen met die van alle stemmers. Achter Buiten de Lijntje eindigden en als nummer twee en drie, gevolgd door en .

Ook de hoofdprijs, het beeld ‘De Twitterbloem’ van kunstenaar uit Drachten, had meer dan een sociaal tintje. Na een oproep op Twitter vond SMC058-‘hoffotograaf’ en ontwerper een kunstenaar die de hoofdprijs voor een minimale vergoeding wilde maken. Eenmalig en speciaal voor SMC058. Ook dat is sociale media. In Friesland.

Alle genomineerden en het juryrapport kun je terugvinden op de Facebook-pagina van

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in