BTW voor de pers & de kenniseconomie
Joustra: ‘’CDA en VVD willen het voor de burgers duurder maken om aan goede, gedegen en uiteenlopende informatie te komen. Dat botst met hun voortdurende pleidooi dat Nederland een kennisland moet worden.’’ Hij constateert dat de overheid aan de ene kant de vervlakking subsidieert en aan de andere kant ‘echte bronnen van kennis en opinie’ duurder maakt.
Daarbij haalt Joustra zijn stokpaardje van stal, de ruim 700 euro die jaarlijks naar de Publieke Omroep gaat voor het –zijn woorden- in stand houden van ‘’gratis programma’s op radio en televisie waarvan het maar de vraag is of het publiek die wenst; dat weet je immers nooit als het gratis is.’’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHeeft hij gelijk met zijn noodkreet? Ik vind van wel. Helaas is een gedifferentieerd btw-tarief voor printmedia niet haalbaar; want moeten Story en Week-end het hoge btw-tarief betalen en Viva en VN (en Elsevier) het lage? Daar kom je dus nooit uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid