Overslaan en naar de inhoud gaan

BTW voor de pers & de kenniseconomie

Hij preekt voor eigen parochie, zegt-ie netjes in zijn commentaar. Elsevier-hoofdredacteur Arendo Joustra zet zich af tegen het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Joustra: ‘’CDA en VVD willen het voor de burgers duurder maken om aan goede, gedegen en uiteenlopende informatie te komen. Dat botst met hun voortdurende pleidooi dat Nederland een kennisland moet worden.’’ Hij constateert dat de overheid aan de ene kant de vervlakking subsidieert en aan de andere kant ‘echte bronnen van kennis en opinie’ duurder maakt.

related partner content for mobile comes here

Daarbij haalt Joustra zijn stokpaardje van stal, de ruim 700 euro die jaarlijks naar de Publieke Omroep gaat voor het –zijn woorden- in stand houden van ‘’gratis programma’s op radio en televisie waarvan het maar de vraag is of het publiek die wenst; dat weet je immers nooit als het gratis is.’’

Heeft hij gelijk met zijn noodkreet? Ik vind van wel. Helaas is een gedifferentieerd btw-tarief voor printmedia niet haalbaar; want moeten Story en Week-end het hoge btw-tarief betalen en Viva en VN (en Elsevier) het lage? Daar kom je dus nooit uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in