Overslaan en naar de inhoud gaan

BNN en Endemol in mobiele contentbedrijf

BNN en Endemol hebben een nieuw bedrijf opgericht dat mobiele content gaat ontwikkelen en produceren. Onder de titel O, NO (Onderweg naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In eerste instantie is gesproken over de soap Onderweg naar Morgen waarvan Endemol de producent is, maar in de toekomst worden ook andere programma’s bekeken.

related partner content for mobile comes here

Zowel BNN als Endemol zijn voor 50 procent eigenaar van het nieuwe bedrijf. Naast het succes van ONM op tv richt de samenwerking tussen BNN en Endemol zich op de vertaling van die BNN-soap naar nieuwe crossmediale platforms. Hierbij wordt ONM ook aangeboden via mobiel en breedband.

BNN-Voorzitter Laurens Drillich: ‘Waar onze doelgroep, jongeren tussen 15 en 35 jaar, zich bevindt, daar zal BNN te horen, te zien en te lezen zijn. Deze samenwerking met Endemol maakt dat mogelijk op het gebied van de mobiele toepassingen.'

Dick van der Graaf, commercieel directeur bij Endemol: ‘O, NO past goed bij de digitale ambities van ons bedrijf. Bovendien is ONM vanwege de trouwe en grotendeels jonge kijkersgroep een zeer geschikt platform voor digitale initiatieven.’

Een mogelijke nieuwe toepassing zou kunnen zijn wat Endemol ‘fast forward-tv’ noemt: het aanbieden via de mobiel van een aflevering in een clip van een minuut. Sinds medio augustus vorig jaar is ONM iedere werkdag bij BNN te zien. Dagelijks trekt de serie gemiddeld 800.000 kijkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in