BNN en Endemol in mobiele contentbedrijf
In eerste instantie is gesproken over de soap Onderweg naar Morgen waarvan Endemol de producent is, maar in de toekomst worden ook andere programma’s bekeken.
Zowel BNN als Endemol zijn voor 50 procent eigenaar van het nieuwe bedrijf. Naast het succes van ONM op tv richt de samenwerking tussen BNN en Endemol zich op de vertaling van die BNN-soap naar nieuwe crossmediale platforms. Hierbij wordt ONM ook aangeboden via mobiel en breedband.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBNN-Voorzitter Laurens Drillich: ‘Waar onze doelgroep, jongeren tussen 15 en 35 jaar, zich bevindt, daar zal BNN te horen, te zien en te lezen zijn. Deze samenwerking met Endemol maakt dat mogelijk op het gebied van de mobiele toepassingen.'
Dick van der Graaf, commercieel directeur bij Endemol: ‘O, NO past goed bij de digitale ambities van ons bedrijf. Bovendien is ONM vanwege de trouwe en grotendeels jonge kijkersgroep een zeer geschikt platform voor digitale initiatieven.’
Een mogelijke nieuwe toepassing zou kunnen zijn wat Endemol ‘fast forward-tv’ noemt: het aanbieden via de mobiel van een aflevering in een clip van een minuut. Sinds medio augustus vorig jaar is ONM iedere werkdag bij BNN te zien. Dagelijks trekt de serie gemiddeld 800.000 kijkers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid