Marketeers moeten af van algemene zoektermen
Het zoekmachinemarketingbureau baseert de uitspraken op praktijkervaringen. Marketeers vissen met algemene zoektermen vaak in een vijver met heel veel concurrenten, terwijl consumenten vaker gebruik maken van specifiekere termen.
Adverteerders zouden dus vooraf gedegen onderzoek moeten doen voordat ze met zoekmachine marketing aan de slag gaan.
Goed scoren in zoekmachines komt voor een groot deel neer op het zich kunnen verplaatsen in de gedachtengang van de internetter, aldus Tribal Internet Marketing. Organisaties laten volgens het bureau kansen liggen door zich onvoldoende te realiseren op welke manier surfers zoeken.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDoor te meten welke specifieke zoektermen surfers associëren met een product of dienst, wordt zoekmachine optimalisatie veel doeltreffender. Zo ontdekte Tribal dat de zoekterm 'flat TV' slechts 83 kliks per 24 uur naar de website van een klant opleverde, terwijl 'flat screen tv' 669 keer leidde tot doorklikken naar de site. De surfers waren op zoek naar precies hetzelfde product, maar de specifiekere zoekterm rendeerde veel beter.
Actualiteit is een belangrijke factor binnen zoekmachine marketing. Surfers zoeken op basis van nieuws, bepaalde campagnes of evenementen, waarbij ze gebruik maken van terminologie die ze op dat moment horen in uitingen. Er moet volgens Tribal dus niet alleen aan het begin van een marketingcampagne, maar op continue basis gekeken worden naar de best renderende zoekwoorden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid