Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers moeten af van algemene zoektermen

Organisaties baseren zich voor zoekmachinemarketing nog te veel op te algemene zoektermen. Onderzoek naar betere, specifiekere termen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zoekmachinemarketingbureau baseert de uitspraken op praktijkervaringen. Marketeers vissen met algemene zoektermen vaak in een vijver met heel veel concurrenten, terwijl consumenten vaker gebruik maken van specifiekere termen.
Adverteerders zouden dus vooraf gedegen onderzoek moeten doen voordat ze met zoekmachine marketing aan de slag gaan.

related partner content for mobile comes here

Goed scoren in zoekmachines komt voor een groot deel neer op het zich kunnen verplaatsen in de gedachtengang van de internetter, aldus Tribal Internet Marketing. Organisaties laten volgens het bureau kansen liggen door zich onvoldoende te realiseren op welke manier surfers zoeken.

Door te meten welke specifieke zoektermen surfers associëren met een product of dienst, wordt zoekmachine optimalisatie veel doeltreffender. Zo ontdekte Tribal dat de zoekterm 'flat TV' slechts 83 kliks per 24 uur naar de website van een klant opleverde, terwijl 'flat screen tv' 669 keer leidde tot doorklikken naar de site. De surfers waren op zoek naar precies hetzelfde product, maar de specifiekere zoekterm rendeerde veel beter.

Actualiteit is een belangrijke factor binnen zoekmachine marketing. Surfers zoeken op basis van nieuws, bepaalde campagnes of evenementen, waarbij ze gebruik maken van terminologie die ze op dat moment horen in uitingen. Er moet volgens Tribal dus niet alleen aan het begin van een marketingcampagne, maar op continue basis gekeken worden naar de best renderende zoekwoorden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in