Overslaan en naar de inhoud gaan

Lifestyle-profiel van heavy internet-users

Onderzoek naar het profiel van heavy internet-users en naar een typografie van soorten internetgebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de Stern School of Business (New York) is op basis van een onderzoek onder ruim 5000 respondenten een demografisch en psychografisch (lifestyle)profiel ontwikkeld van heavy internet-users (minstens 20 uur per week online actief).

related partner content for mobile comes here

Heavy users zijn gemiddeld jonger (ze vallen vooral in de groep 18-34 jaar) dan ‘gewone’ gebruikers. Ze zijn gemiddeld iets vaker man dan vrouw, maar het verschil is niet groot. Ongetrouwde mensen zijn vaker heavy user dan getrouwde mensen. Heavy users vallen vooral in de hogere inkomensgroepen (huishoudens met een inkomen van 100.000-150.000 dollar) en hebben vaak een hogere opleiding. Ook zijn ze eerder workaholic.

\
Qua lifestyle: heavy internet-users hebben eerder en ‘liberaal-sociaal’ perspectief, met een optimistische kijk op de toekomst. De populairste websites (meest bezocht) bij heavy users zijn Yahoo en Google. Er kunnen zes typen heavy users worden onderscheiden: webgeneralisten, downloaders, zelfverbeteraars, entertainmentzoekers, handelaren (aandelen) en socialiseerders.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in