Lifestyle-profiel van heavy internet-users
Aan de Stern School of Business (New York) is op basis van een onderzoek onder ruim 5000 respondenten een demografisch en psychografisch (lifestyle)profiel ontwikkeld van heavy internet-users (minstens 20 uur per week online actief).
Heavy users zijn gemiddeld jonger (ze vallen vooral in de groep 18-34 jaar) dan ‘gewone’ gebruikers. Ze zijn gemiddeld iets vaker man dan vrouw, maar het verschil is niet groot. Ongetrouwde mensen zijn vaker heavy user dan getrouwde mensen. Heavy users vallen vooral in de hogere inkomensgroepen (huishoudens met een inkomen van 100.000-150.000 dollar) en hebben vaak een hogere opleiding. Ook zijn ze eerder workaholic.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag
\
Qua lifestyle: heavy internet-users hebben eerder en ‘liberaal-sociaal’ perspectief, met een optimistische kijk op de toekomst. De populairste websites (meest bezocht) bij heavy users zijn Yahoo en Google. Er kunnen zes typen heavy users worden onderscheiden: webgeneralisten, downloaders, zelfverbeteraars, entertainmentzoekers, handelaren (aandelen) en socialiseerders.
Bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid