Energielogo vs Gezonde Keuze klavertje


Het symbool is inmiddels te zien op 1000 van de 4500 Eigen Merk-producten van de retailer. Doel van het Energielogo van FNLI is dat de consument eenvoudiger een bewuste keuze kan maken hoeveel energie hij tot zich neemt. Dit zelfregulerings-initiatief vindt plaats in het kader van het vorig jaar onder meer door de levensmiddelen industrie ondertekende Convenant Overgewicht, waarin betrokken partijen zich committeren om de strijd aan te gaan tegen obesitas. Paul Rosenmöller, voorzitter van het Convenant Overgewicht is een groot pleitbezorger van het logo: “Met het Convenant Overgewicht streven we naar goede voorlichting over een gezonde balans tussen energie inname en energie verbruik. Het Energielogo geeft de consument direct informatie over de hoeveelheid kilocalorieën (energie) die in een bepaald product zit. Zo helpt de levensmiddelenindustrie de consument die balans te vinden.”?
Het Energielogo mag door alle aanbieders van voedingsmiddelen worden gebruikt mits aan de voorwaarden van de FNLI wordt voldaan. De producten met het nieuwe logo zullen binnen enkele weken op de schappen verschijnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet initiatief van FNLI wordt vooralsnog niet ondersteund door Albert Heijn. De retailer meldde tegenover Trouw al enige tijd aan fabrikanten te vragen of ze de hoeveelheid calorieën op hun verpakkingen willen vermelden. Albert Heijn presenteerde eveneens deze week het ‘Gezonde Keuze-klavertje’, waarvoor op 12 februari een campagne van start gaat. Door het klavertje op de Eigen Merk-producten van Albert Heijn moeten klanten in één oogopslag kunnen zien of het product past in een gezond eetpatroon. Het symbool is inmiddels te zien op 1000 van de 4500 Eigen Merk-producten van de retailer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid