Overslaan en naar de inhoud gaan

Energielogo vs Gezonde Keuze klavertje

Als het aan Federatie Nederlandse levensmiddelenindustrie (FNLI) ligt krijgen binnenkort alle verpakte levensmiddelen een Energielogo met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het symbool is inmiddels te zien op 1000 van de 4500 Eigen Merk-producten van de retailer. Doel van van FNLI is dat de consument eenvoudiger een bewuste keuze kan maken hoeveel energie hij tot zich neemt. Dit zelfregulerings-initiatief vindt plaats in het kader van het vorig jaar onder meer door de levensmiddelen industrie ondertekende Convenant Overgewicht, waarin betrokken partijen zich committeren om de strijd aan te gaan tegen obesitas. Paul Rosenmöller, voorzitter van het Convenant Overgewicht is een groot pleitbezorger van het logo: “Met het Convenant Overgewicht streven we naar goede voorlichting over een gezonde balans tussen energie inname en energie verbruik. Het Energielogo geeft de consument direct informatie over de hoeveelheid kilocalorieën (energie) die in een bepaald product zit. Zo helpt de levensmiddelenindustrie de consument die balans te vinden.”?

related partner content for mobile comes here

Het Energielogo mag door alle aanbieders van voedingsmiddelen worden gebruikt mits aan de voorwaarden van de FNLI wordt voldaan. De producten met het nieuwe logo zullen binnen enkele weken op de schappen verschijnen.

Het initiatief van FNLI wordt vooralsnog niet ondersteund door Albert Heijn. De retailer meldde tegenover Trouw al enige tijd aan fabrikanten te vragen of ze de hoeveelheid calorieën op hun verpakkingen willen vermelden. Albert Heijn presenteerde eveneens deze week het ‘Gezonde Keuze-klavertje’, waarvoor op 12 februari een campagne van start gaat. Door het klavertje op de Eigen Merk-producten van Albert Heijn moeten klanten in één oogopslag kunnen zien of het product past in een gezond eetpatroon. Het symbool is inmiddels te zien op 1000 van de 4500 Eigen Merk-producten van de retailer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in