Overslaan en naar de inhoud gaan

Site Volkswagen krijgt meeste waardering

3,5 miljoen Nederlandse surfers (of 45 procent van alle internetters) ziet het internet als een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

3,5 miljoen Nederlandse surfers (of 45 procent van alle internetters) ziet het internet als een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een nieuwe auto. Dat blijkt uit een onderzoek van het online marktonderzoeksbureau .

related partner content for mobile comes here

Het bureau ondervroeg 2.700 Nederlandse internetgebruikers over de rol van het web bij de aankoop van een nieuwe auto. Zeven op tien Nederlandse surfers zijn het afgelopen jaar minstens één keer op de website van een automerk geweest.

Bij de aanvang van het aankoopproces van een nieuwe auto weet de helft van de Nederlanders nog niet welk merk het wordt. Deze surfers gebruiken het internet heel intensief om hun beslissing te onderbouwen.

Internet wordt vooral gebruikt om algemene informatie te verzamelen over verschillende automerken (64 procent van de surfers) gevolgd door het gedetailleerd vergelijken van productinformatie van verschillende automerken (60 procent).

Een opvallend resultaat is dat ruim een kwart van de Nederlandse internetters het web al gebruiken om een offerte aan te vragen voor een nieuwe auto.

De meest bezochte autowebsite (onder Nederlandse surfers) is die van Volkswagen. Ook de sites van Opel, Peugeot en Renault worden frequent bezocht.

De sites van Opel en Ford kennen de meeste bezoekers die al bestuurder zijn van deze automerken. Op de site van Volkswagen komen de meeste 'potentiële klanten' op bezoek. Volkswagen heeft ook de meest tevreden bezoekers.

Toyota kan ook tevreden zijn met de heel erg tevreden bezoekers, terwijl Nissan een lagere tevredenheidscore kreeg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in