Site Volkswagen krijgt meeste waardering


3,5 miljoen Nederlandse surfers (of 45 procent van alle internetters) ziet het internet als een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een nieuwe auto. Dat blijkt uit een onderzoek van het online marktonderzoeksbureau InSites Consulting.
Het bureau ondervroeg 2.700 Nederlandse internetgebruikers over de rol van het web bij de aankoop van een nieuwe auto. Zeven op tien Nederlandse surfers zijn het afgelopen jaar minstens één keer op de website van een automerk geweest.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij de aanvang van het aankoopproces van een nieuwe auto weet de helft van de Nederlanders nog niet welk merk het wordt. Deze surfers gebruiken het internet heel intensief om hun beslissing te onderbouwen.
Internet wordt vooral gebruikt om algemene informatie te verzamelen over verschillende automerken (64 procent van de surfers) gevolgd door het gedetailleerd vergelijken van productinformatie van verschillende automerken (60 procent).
Een opvallend resultaat is dat ruim een kwart van de Nederlandse internetters het web al gebruiken om een offerte aan te vragen voor een nieuwe auto.
De meest bezochte autowebsite (onder Nederlandse surfers) is die van Volkswagen. Ook de sites van Opel, Peugeot en Renault worden frequent bezocht.
De sites van Opel en Ford kennen de meeste bezoekers die al bestuurder zijn van deze automerken. Op de site van Volkswagen komen de meeste 'potentiële klanten' op bezoek. Volkswagen heeft ook de meest tevreden bezoekers.
Toyota kan ook tevreden zijn met de heel erg tevreden bezoekers, terwijl Nissan een lagere tevredenheidscore kreeg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid