Andy Hart: ‘Een world of touch'


Daar is bovenstaande jurk geen onderdeel van, maar dit soort zaken wordt tegenwoordig wel ontworpen bij Microsoft:
een jurk die je social media-berichten laat zien.
De sociale jurk is een inleiding op een verhaal over consumententrends. Microsoft deed onlangs onderzoek naar de grootste, digitale consumententrends.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaar komen echter geen broekscheurende inzichten uit, de meeste trends moeten nu toch wel bekend worden geacht. Dus die zal ik hier niet bespreken.
Hart laat nog 2 andere innovaties zien. Ondanks het feit dat de presentatie hierdoor een Microsoft-showcase werd, wel waard om even te noemen. Een ervan is de connected camera, vanaf volgend jaar onderdeel van de nieuwe Xbox1 (vanaf april 2014 in de winkel).
Deze camera, die voortborduurt op de Kinect, meet onder andere je bloeddruk en de druk op je gewrichten tijdens yoga-oefeningen.
De dingen die Microsoft allemaal zou kunnen doen met de persoonlijke data die dit oplevert... Consumenten zouden er geld voor moeten vragen. Maar dat gaat volgens Hart ook wel gebeuren in de toekomst: consumenten willen veel meer waarde van merken, in ruil voor data.
Hij geeft nog een voorbeeld van een innovatie: een app die Microsoft in Groot-Brittannie maakte voor het kledingmerk Allsaints. In de app kun je met je vinger door een video (in feite 1000-en aaneengeschakelde foto’s) scrollen en doorklikken op personen.
Het wordt steeds meer een ‘world of touch’, aldus Hart.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid