Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse start-up ontvangt forse investering voor ‘chattende’ banner

Interactieve Chad Banner laat de consument ‘chatten’ met online advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wie de investeerders zijn en om welk bedrag het gaat, wil Chads World (de bedenker van deze vinding) niet bekend maken. Maar naar verluidt gaat het om een 'forse investering'.

related partner content for mobile comes here

De inzet van chatbot technologie in display banners maakt conversaties op grote schaal mogelijk tussen merken en consumenten. Zo kan de consument een vraag stellen naar aanleiding van een aanbieding of in de chat een verkoop afronden, terwijl adverteerders en uitgevers de kans krijgen om meer te leren over hun bezoekers voor relevante aanbiedingen in de toekomst. 

Het idee voor de Chad Banners is ontstaan uit ergernis over de huidige ‘in your face’ en remarketing banners die moeten worden weggeklikt om een website te kunnen bezoeken. 'Dat is een negatieve interactie,' zegt oprichter Jorn Eiting van Liempt: 'Chad Banners lost dat probleem op.' Diverse adverteerders, waaronder een  loterij en een grote bezorgdienst, zouden zich al hebben gemeld met interesse.

Chads World wil de investering gebruiken om het platform door te ontwikkelen naar een SAAS oplossing en het team uit te breiden. Chads World is ontstaan binnen Aimforthemoon, een startup-studio dat nieuwe bedrijven ontwikkelt in samenwerking met corporates. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in