Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-bureau De Wolven wint Amsterdamse communicatieprijs met #checkjezelf

Samen met reclamebureau Operator Studios maakten ze een campagne tegen huidkanker
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Wolven en Operator Studios hebben de Welcom Amsterdam Communicatie Award 2017 in de wacht gesleept. De Amsterdamse bureaus wonnen de prijs voor de beste communicatiecampagne van het afgelopen jaar met het project #checkjezelf voor Stichting Melanoom.

related partner content for mobile comes here

Beladen onderwerp

Het doel van Stichting Melanoom was zoveel mogelijk mensen laten inzien dat regelmatig je huid controleren letterlijk je leven kan redden. Dat huidkanker toch een zwaar beladen onderwerp is, was daarbij een uitdaging.

Pr- en communicatiebureau De Wolven bedacht de campagne #checkjezelf samen met reclamebureau Operator Studios.

Mannelijk topmodel

In een video vraagt een mannelijk topmodel de kijker om goed zijn lichaam te inspecteren, waarop een verdachte moedervlek kon worden gevonden. Een brede enquête zorgde voor nieuwswaardige onderzoeksresultaten. Het delen van de content via sociale media creëerde een online buzz.

Voorpagina Telegraaf

De campagne was gepland tijdens de zomermaanden, als veel mensen – nog te vaak onbeschermd – liggen te zonnen. De grote Nederlandse kranten schreven over het onderwerp, De Telegraaf zelfs op de voorpagina. Het NOS Journaal en RTL Nieuws zonden reportages uit en ook de talkshows besteedden aandacht aan de campagne. Op Facebook en YouTube werd het filmpje meer dan 300.000 keer bekeken. Huis- en huidartsen meldden na de campagne een opvallende toename in bezoeken voor een huidcheck.

De Wolven heeft zojuist een nieuwe campagne gelanceerd voor Stichting Melanoom: #funinthesun.

Vereniging Welcom vormt een netwerk van communicatieprofessionals uit regio Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in