Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas beëindigt relatie met 180/Riot

180 Amsterdam raakt een deel van het wereldwijde reclameaccount van adidas kwijt. Het gaat om het digitale account dat twee jaar geleden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse tijdschrift Campaign meldde dat 180 het wereldwijde reclame-account kwijtraakt aan Sid Lee. Volgens woordvoerder Ken Aerts van adidas Benelux is dit niet juist. 'Wij blijven werken met zowel TBWA\180 als met Sid Lee. De relatie met Riot is echter beëindigd.' Over de reden waarom adidas vertrekt bij Riot en over wat er precies met het account zal gebeuren kan Aerts op dit moment geen mededelingen doen. Duidelijk is dat 180 Amsterdam momenteel nog aan projecten voor adidas werkt.
De relatie tussen 180 Amsterdam en adidas is een van de langstlopende in de reclame-industrie. De afgelopen twaalf jaar was het bureau actief voor het sportmerk. Riot werd twee jaar geleden speciaal voor adidas opgericht. In 2006 nam holding Omnicom nog een meerderheidsbelang in 180 Amsterdam. 180 Amsterdam deelde het adidas-account met Omnicom-bureau TBWA\Worldwide sinds 2002.

related partner content for mobile comes here

Sid Lee heeft het adidas Originals - retro en urban (schoen)mode - account al in handen.

[dit bericht is aangepast op 21 juli, 16.30 uur]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in