Adidas beëindigt relatie met 180/Riot
Het Britse tijdschrift Campaign meldde dat 180 het wereldwijde reclame-account kwijtraakt aan Sid Lee. Volgens woordvoerder Ken Aerts van adidas Benelux is dit niet juist. 'Wij blijven werken met zowel TBWA\180 als met Sid Lee. De relatie met Riot is echter beëindigd.' Over de reden waarom adidas vertrekt bij Riot en over wat er precies met het account zal gebeuren kan Aerts op dit moment geen mededelingen doen. Duidelijk is dat 180 Amsterdam momenteel nog aan projecten voor adidas werkt.
De relatie tussen 180 Amsterdam en adidas is een van de langstlopende in de reclame-industrie. De afgelopen twaalf jaar was het bureau actief voor het sportmerk. Riot werd twee jaar geleden speciaal voor adidas opgericht. In 2006 nam holding Omnicom nog een meerderheidsbelang in 180 Amsterdam. 180 Amsterdam deelde het adidas-account met Omnicom-bureau TBWA\Worldwide sinds 2002.
Sid Lee heeft het adidas Originals - retro en urban (schoen)mode - account al in handen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis[dit bericht is aangepast op 21 juli, 16.30 uur]
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid