Stap: ‘Heineken ging te ver bij huldiging’
De spelers van Oranje hadden tijdens de huldiging grote glazen bier van sponsor Heineken gekregen. Directeur Wim van Dalen van Stap vindt dat de brouwer met deze reclamestunt ver over de grens is gegaan en wil nu met de KNVB in gesprek. ‘De KNVB had regels kunnen stellen. En voldoende fris kunnen neerzetten, om te laten zien dat het niet alleen bierboys zijn.’
Heineken begrijpt Van Dalen niet. ‘Ik vind Stap veel te ver gaan’, aldus een woordvoerder van Heineken in het Nederlands Dagblad. Volgens de brouwer hoort bij actieve sportbeoefening geen bier, maar bij een sociale gebeurtenis als samen voetbal kijken wel en ook ‘na gedane prestaties’. De grote glazen waren volgens de woordvoerder als ‘grapje’ bedoeld. ‘Het idee was dat de voetballers er samen uit zouden drinken. De glazen waren niet eens tot de nok gevuld, maar tot een derde. Dat weet ik zeker, want ik heb ze zelf getapt.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe grote bierglazen waren ook de ChristenUnie een doorn in het oog. Kamerlid Joël Voordewind heeft er donderdag Kamervragen over gesteld aan de ministers van Volksgezondheid en Jeugd en Gezin. Voordewind wijst erop dat sportsponsoring door alcoholproducenten in Frankrijk wettelijk verboden is en vraagt de ministers of ze het wenselijk vinden dat zo’n verbod ook in Nederland wordt ingevoerd.
Bron: Distrifood.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid