
Trendbox en &Co concepting heeft een onderzoeksrapport uitgebracht: 'De kracht van online & offline activatievormen' en een nieuw platform ActivatieBarometer.nl gelanceerd. Uiteenlopende vormen van offline én online merkactivatie komen hierbij aan bod, net als actuele activatiecampagnes.
In MarketingRSLT 3, dat samen met nummer 9 van Tijdschrift voor Marketing deze week verschijnt, wordt er ingegaan op deze ActivatieBarometer.nl. De voornaamste conclusie: activatiegedrag op internet is verrassend anders.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
Enkele learnings over on- en offline activatievormen:
- De meeste activatievormen hebben een lagere bekendheid dan offline. Uitzondering is “activeer via internet een actiecode &win”. Deze activatievorm scoort ook hoog qua aantrekkelijkheid. Voordeel is dat het een budgetvriendelijke en controleerbare activatievorm kan zijn.
- Prijskortingen, hoe kan het ook anders, scoren online het hoogste qua aantrekkelijkheid bij de consument.
- Het (prijs)aanbod beperken qua duur roept bij een meerderheid van consumenten geen negativiteit op terwijl urgentie om in actie te komen wordt verhoogd.
- Een brede doelgroep aanspreken in activatie door middel van“online gaming en win” is een moeilijke opgave.
- Vormen van co-creatie in activatieprogramma’s verwerken, verhoogt succes omdat consumenten hier wel degelijk voor openstaan.
Vanaf nu is het onderzoeksrapport beschikbaar, op de site kunnen geïnteresseerden het rapport bestellen en zelf de prijs bepalen. De website en het rapport besteden aandacht aan deze en andere aspecten van merkactivatie. De nieuwste promoties en acties worden geselecteerd voor discussie, input zoals posts en tweets zijn van harte welkom. Al naar gelang interesse en relevantie wordt een aantal van deze activatie-inspanningen vervolgens getest onder 250 consumenten.
Lees meer in MarketingRSLT nummer 3
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee