Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Activatiegedrag online verrassend’

Trendbox en &Co concepting heeft een onderzoeksrapport uitgebracht: 'De kracht van online & offline activatievormen' en een nieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In MarketingRSLT 3, dat samen met nummer 9 van Tijdschrift voor Marketing deze week verschijnt, wordt er ingegaan op deze ActivatieBarometer.nl. De voornaamste conclusie: activatiegedrag op internet is verrassend anders.

Enkele learnings over on- en offline activatievormen:
- De meeste activatievormen hebben een lagere bekendheid dan offline. Uitzondering is “activeer via internet een actiecode &win”. Deze activatievorm scoort ook hoog qua aantrekkelijkheid. Voordeel is dat het een budgetvriendelijke en controleerbare activatievorm kan zijn.
- Prijskortingen, hoe kan het ook anders, scoren online het hoogste qua aantrekkelijkheid bij de consument.
- Het (prijs)aanbod beperken qua duur roept bij een meerderheid van consumenten geen negativiteit op terwijl urgentie om in actie te komen wordt verhoogd.
- Een brede doelgroep aanspreken in activatie door middel van“online gaming en win” is een moeilijke opgave.
- Vormen van co-creatie in activatieprogramma’s verwerken, verhoogt succes omdat consumenten hier wel degelijk voor openstaan.

Vanaf nu is het onderzoeksrapport beschikbaar, op de kunnen geïnteresseerden het rapport bestellen en zelf de prijs bepalen. De website en het rapport besteden aandacht aan deze en andere aspecten van merkactivatie. De nieuwste promoties en acties worden geselecteerd voor discussie, input zoals posts en tweets zijn van harte welkom. Al naar gelang interesse en relevantie wordt een aantal van deze activatie-inspanningen vervolgens getest onder 250 consumenten.

Lees meer in MarketingRSLT nummer 3

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in