Overslaan en naar de inhoud gaan

4 trends in kerstpakketten

Tien procent duurder. Vaker een keuzeconcept en minder vaak een traditioneel pakket. Dalende populariteit van goede doelen. Stijgende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf Tintelingen, ‘aanbieder van kerstgeschenken-op-maat’ onthult alvast wat de Nederlandse werknemer deze maand zoal in zijn kerstpakket zal aantreffen.

related partner content for mobile comes here

 

10 procent duurder

Het Nederlandse bedrijfsleven trekt dit jaar 10 procent meer budget uit voor eindejaarsgeschenken dan vorig jaar. Bedrijven geven gemiddeld zo’n 35 euro per medewerker uit. Dat was vorig jaar nog 32 euro.

 

Kerstpakket uit, cadeaukaart in

Het traditionele kerstpakket verliest flink. Werkgevers willen af van de logistieke rompslomp, de bemoeienissen van de collega’s en laten medewerkers hun kerstgeschenk zelf kiezen via een eigenkeuzeconcept of een cadeaukaart.

Uit onderzoek dat 60 procent van de inhoud van een traditioneel kerstpakket wordt weggegooid. Met als stip in de topdrie: paté, ragout en ingeblikte ham.

 

Goede doelen boeten in

Steeds minder mensen kiezen voor goede doelen. In 2006 koos 7,5 procent ervoor het eigen keuze kerstpakket te doneren aan het goede doel, tegenwoordig is dit nog maar 1,7 procent. Goede doelen lopen jaarlijks maar liefst 2,42 miljoen euro mis aan donaties vergeleken met jaren geleden.

 

Koekenpan en ladyshave zijn populair

Producten voor in en rond het huis scoren goed. Denk aan een wake-up light, koekenpannen, ladyshaves en iPhone dockingstations van de bekende A-merken. Ook tijdschriftabonnementen en Rituals-pakketten zijn populair.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in