4 trends in kerstpakketten


Het bedrijf Tintelingen, ‘aanbieder van kerstgeschenken-op-maat’ onthult alvast wat de Nederlandse werknemer deze maand zoal in zijn kerstpakket zal aantreffen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS10 procent duurder
Het Nederlandse bedrijfsleven trekt dit jaar 10 procent meer budget uit voor eindejaarsgeschenken dan vorig jaar. Bedrijven geven gemiddeld zo’n 35 euro per medewerker uit. Dat was vorig jaar nog 32 euro.
Kerstpakket uit, cadeaukaart in
Het traditionele kerstpakket verliest flink. Werkgevers willen af van de logistieke rompslomp, de bemoeienissen van de collega’s en laten medewerkers hun kerstgeschenk zelf kiezen via een eigenkeuzeconcept of een cadeaukaart.
Uit onderzoek dat 60 procent van de inhoud van een traditioneel kerstpakket wordt weggegooid. Met als stip in de topdrie: paté, ragout en ingeblikte ham.
Goede doelen boeten in
Steeds minder mensen kiezen voor goede doelen. In 2006 koos 7,5 procent ervoor het eigen keuze kerstpakket te doneren aan het goede doel, tegenwoordig is dit nog maar 1,7 procent. Goede doelen lopen jaarlijks maar liefst 2,42 miljoen euro mis aan donaties vergeleken met jaren geleden.
Koekenpan en ladyshave zijn populair
Producten voor in en rond het huis scoren goed. Denk aan een wake-up light, koekenpannen, ladyshaves en iPhone dockingstations van de bekende A-merken. Ook tijdschriftabonnementen en Rituals-pakketten zijn populair.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid