Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureaus: think different!

'Think different' is de visie achter de producten die vrijwel elke creatief dagelijks gebruikt. Waarom passen bureaus dat zelf niet toe?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Babo Schokker

related partner content for mobile comes here

Reclamebureaus hebben ook een eigen visie. Dit kan een visie zijn zoals "We believe that remarkable ideas that defy conventions can transform businesses" van 180 Amsterdam of "We believe that it doesn&;t matter where, how or in what medium an idea is expressed, you still have to start with a good one" van Wieden Kennedy. Naar deze visies wordt gestreefd en geleefd. Ze zijn daarnaast ook nog inspirerend voor de klant en de werknemers. Het is slechts één zin die vertelt wat het bureau doet en waar het in gelooft. 

So this is what I believe: De visies van veel bureaus komen overeen of hebben dezelfde kern. Namelijk: met een goed idee maak ik goed werk voor de klant. So do we think different or do we all think the same?

Het bureau van mijn dromen zou volgens de kunstacademie waar ik studeer precies moeten aansluiten op mijn eigen visie. Maar helaas onderscheiden bureaus zich voor mij als stagezoekende minimaal als ik alleen daarop af zou gaan. Na honderdenéén bureaus te hebben bekeken ben ik er namelijk niet één tegengekomen die exact dezelfde visie heeft als ik. 

Gelukkig zijn er verschillende bureaus waarin ik me kan vinden als ik hun werk bekijk. Het werk van een bureau weerspiegelt naar mijn gevoel namelijk meer een persoonlijkheid dan de visie. Ik zie vaak wel een persoonlijkheid terug in de visie van kleinere net startende bureaus en bij ondernemers die echt iets over zichzelf vertellen. Dit komt naar mijn idee doordat de persoonlijkheid van de oprichter terug te vinden is in het bedrijf. Deze persoonlijkheid in de visie trekt mensen aan die zich hierbij willen aansluiten. Samen vormen zij dan een kleine groep mensen die echt ergens in geloven en ervoor gaan met alle neuzen dezelfde kant op.  

Daarom denk ik dat je als starter in de reclamewereld grote kansen laat liggen door jezelf niet goed te positioneren met een eigen persoonlijke visie. Dit is namelijk een van de mogelijkheden om jezelf neer te zetten in één zin. Elk bureau heeft gelijk een idee wie jij bent en of jij binnen het bureau past.  Dus zet hieronder jouw visie en kijk of er een bureau is die bij jou past.

Ik geloof dat onverwachte momenten het leven mooier maken. Wat jullie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in