Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier intensiveert kip-campagne

In reactie op kritische uitspraken van Kamerleden en minister Veerman van Landbouw, breidt Stichting Wakker Dier breidt haar campagne 'Rem…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dierenwelzijnsorganisatie laat twee keer meer spotjes op de radio uitzenden. De uitbreiding van de campagne is een reactie op uitspraken van Kamerleden en minister Veerman (Landbouw) vorige week. De bewindsman zei toen dat het eten van kip en eieren "niks te maken heeft met de vogelgriep", terwijl Kamerleden van CDA, VVD en LPF Wakker Dier betichtten van volksverlakkerij.

related partner content for mobile comes here

Tijdens dat debat kondigde Veerman een mogelijk nieuwe ophokplicht voor het pluimvee in de risicogebieden aan tijdens de vogeltrek komend voorjaar. De organisatie vindt dat onvoldoende. "Preventief inenten wordt nog steeds niet toegepast omdat exportbelangen zwaarder wegen dan dierenwelzijn en volksgezondheid," aldus Wakker Dier. De kippen-commercials zijn nu op Radio 1, 2 en 4 dagelijks zeven tot acht keer te horen. Ook worden er bekende Nederlanders ingezet. Zo heeft actrice Georgina Verbaan inmiddels de 'kippeneed' afgelegd, waarmee ze belooft geen kip meer te eten zolang de vogelgriep dreigt. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in