Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee grote stappen voor de contentmarketing industrie

Het zou zomaar de grote sprong voorwaarts kunnen zijn: Allerhande naar de VS én de overname van het grootste Britse contentmarketingbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voorspelling ligt er al een tijdje: over een paar jaar zal de wereldwijde handel in contentformats levendig zijn. Reclameconcepten gaan al langer de wereld over. Als Unilever in land A een reclamecampagne bedenkt en het is succesvol, dan wordt het concept uitgerold naar andere landen. In de contentwereld, met name de tv-wereld, is de handel in formats al decennialang de gewoonste zaak van de wereld.

related partner content for mobile comes here

Maar in contentmarketing werd jarenlang zeer lokaal gewerkt. En nu gaat Ahold dus eindelijk in de Verenigde Staten aan de slag met Allerhande. Volkomen logisch. Want Allerhande is een contentformat. Een allround platform (magazine, online, apps, video’s) waar Ahold ongelooflijk veel learnings mee heeft opgedaan. Waarom zou een ander onderdeel binnen de keten, het Amerikaanse Stop&Shop, zelf iets bedenken als het concept kant-en-klaar kan worden gelanceerd?

Het duurde even voordat de vakmedia het berichtje . De reguliere nieuwsmedia – Volkskrant, Nu.nl – brachten het nieuws direct. Terwijl dit vaknieuws bij uitstek is. Dit simpele feit zal een enorme impuls geven aan het contentmarketing-vakgebied. Interessant om , zoals het format in de VS gaat heten, te volgen.

Nog een nieuwtje dat duidt op grote sprong voorwaarts. is gekocht door het Dentsu Aegus-netwerk. John Brown Media is in meerdere landen actief en ontwikkelt media voor merken. Het bureau biedt werk aan een paar honderd mensen, en binnen het netwerk zal het bureau alleen maar groeien en dienen als contentlabel binnen de hele Dentsu Aegus-holding.

De belangrijkste motivatie voor grote bureaunetwerken om dit type bureaus te kopen, is dat ze op een schat aan contentformats zitten die zich bewezen hebben voor merken. Die formats zijn uit te rollen in andere landen. Hetzij voor hetzelfde merk, als het actief is in andere landen, hetzij door andere klanten binnen het portfolio van het netwerk. Dan betaal je een licentie (een formatfee) en hoef je niet zelf een contentstrategie te ontwikkelen die zich nog helemaal moet bewijzen.

Groot nieuws dus; voor de liefhebber van contentmarketing. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in