Overslaan en naar de inhoud gaan

'Boodschapper steeds minder behoefte aan almaar grotere supermarkt'

Supers moeten stoppen met het toevoegen van vierkante meters, zegt Robert Spieker van adviesbureau IG&H.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarkten in Nederland zouden moeten stoppen met het groter maken van hun winkel, want de kans is groot dat het marktaandeel van de traditionele supermarkt de komende jaren gaat dalen. Dat zegt althans Robert Spieker van het adviesbureau IG&H in een interview met Business News Radio.

related partner content for mobile comes here

Volgens Spieker zijn de grote ketens druk bezig geweest met het vullen van witte vlekken, terwijl consumenten daar steeds minder behoefte aan hebben. Het bewijs dat Spieker aanvoert is dat de omzet per vierkante meter niet stijgt. Online en andere winkeltypes gaan volgens hem marktaandeel afsnoepen van de traditionele supermarkt.

Spieker: &;Wij zien de eerste indicatoren dat die verschuiving ook in Nederland plaatsvindt. Dze ontwikkeling is in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, waar ontwikkelingen vaak eerder zichtbaar zijn, al veel verder. Nederlandse supermarkten zouden dan ook op grotere schaal in moeten zetten op convenience.&;

Spieker ziet Spar als een voorbeeld met zijn stads- en universiteitswinkels die inspelen op het boodschappen doen op het laatste moment.

Bron: Business Nieuws Radio, via Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in