Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Manuel: ‘Tam Tam wil Europese boutique digital agency zijn’

Over het hoe en waarom van de directiewisseling bij Tam Tam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na bijna twintig jaar doen de oprichters van Tam Tam, de broers Bart en Paul Manuel, een stapje opzij;  Dimi Albers en Frank Schmid (beide 34) hebben de . Paul en Bart blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts. Daarnaast willen ze zich focussen op de verdere uitbouw van TamTam, het bureau dat de laatste acht jaar een sterke groei heeft doorgemaakt. Met 140 mensen, verdeeld over vier locaties, en met een omzet (2014) van ruim 13 miljoen euro, behoort het tot de grootste digital agencies van Nederland.

De ambitie is verdere uitbouw van het bureau in binnen- en buitenland. Voor het realiseren van deze groeiambitie zal TamTam meer dan in het verleden inzetten op overnames.  ‘We gaan het wat agressiever insteken dan we de afgelopen 19 jaar gedaan hebben,’ zegt Paul Manuel. ‘Omdat we denken met overnames meer snelheid te kunnen maken dan we met autonome groei voor elkaar kunnen  krijgen. Maar de druk is nu ook weer niet zo hoog dat we moeten. Als zich kansen voordoen en de cultuur sluit aan, dan gaan we het gesprek graag aan.’

Hoog op de agenda staat de toevoeging van nieuwe, nog ontbrekende expertises. Het streven is erop gericht om een full service aanbod te bieden. ‘Wij denken dat, door een groot aantal van die componenten onder één dak aan te bieden, de som beter optelt dan wanneer je al die losse componenten moet inkopen. Dat is de hel op aarde om voor elkaar te krijgen.’ Met name op het gebied van e-commerce en online marketing zouden dan kansen liggen

related partner content for mobile comes here

De van Supersteil is zo goed als afgerond. Met de Europese ambities wordt het lastig om dit merk zelfstandig te houden. ‘Supersteil is absoluut een mooi merk, maar je moet wel kijken wat het bestaansrecht is van het merk in één huis met het merk TamTam. De insteek is dat we in de loop van het jaar weer naar één merk gaan,’ aldus Dimi Albers.

Dit is een passage uit een nterview met Paul Manuel en Dimi Albers dat op 12 juni in Adformatie wordt gepubliceerd.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in