Overslaan en naar de inhoud gaan

Super Bowl 2013 trend: buitenlandse productie

(US) Steeds meer adverteerders kiezen voor niet-Amerikaanse bureaus om commercials te maken voor het oer-Amerikaanse Super Bowl evenement.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vier grote merken kozen voor de productie van hun Super Bowl 2013 spot voor een bureau uit het VK of Argentinie. Super Bowl, het grootste Amerikaanse sportevenement op tv, is eveneeens het belangrijkste televisiereclamemoment. Tarieven behaalden records en alle grote adverteerders waren aanwezig tijdens de peperdure commercial breaks.

related partner content for mobile comes here

Volgens vakblad Adage kiezen deze adverteerders voor buitenlandse bureaus omdat 'internationaal werk spannender en opvallender is'. Vorig jaar waren álle Super Bowl commercials nog in de VS gemaakt.

Coca-Cola liet de spot Security Camera in Argentinie maken. Het filmpje draaide vorig jaar al online onder de naam Camaritas en was tijdens de Olympische Spelen te zien. De spot werd gemaakt door Y&R Argentinia en laat spontane goede daden zien. Het is een compilatie van echt filmmateriaal van veiligheidscamera's.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BBH London maakte voor Unilevers Axe de spot Lifeguard. Het is de eerste keer dat Axe in het reclameblok van de Super Bowl zit. Verder werden er spots gemaakt door AMV BBDO (Londen) voor BlackBerry en door Mother London voor Beck's.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De trend van vorig jaar was volgens Adage het inhouse produceren van spots. Dat was destijds gedaan door vijf adverteerders, dit jaar zette deze trend zich niet door. Alleen Wonderful Pistachios kwam met een eigen gemaakte commercial in samen werking met Gangnam Styles Psy.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in