Super Bowl 2013 trend: buitenlandse productie


Vier grote merken kozen voor de productie van hun Super Bowl 2013 spot voor een bureau uit het VK of Argentinie. Super Bowl, het grootste Amerikaanse sportevenement op tv, is eveneeens het belangrijkste televisiereclamemoment. Tarieven behaalden records en alle grote adverteerders waren aanwezig tijdens de peperdure commercial breaks.
Volgens vakblad Adage kiezen deze adverteerders voor buitenlandse bureaus omdat 'internationaal werk spannender en opvallender is'. Vorig jaar waren álle Super Bowl commercials nog in de VS gemaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCoca-Cola liet de spot Security Camera in Argentinie maken. Het filmpje draaide vorig jaar al online onder de naam Camaritas en was tijdens de Olympische Spelen te zien. De spot werd gemaakt door Y&R Argentinia en laat spontane goede daden zien. Het is een compilatie van echt filmmateriaal van veiligheidscamera's.
BBH London maakte voor Unilevers Axe de spot Lifeguard. Het is de eerste keer dat Axe in het reclameblok van de Super Bowl zit. Verder werden er spots gemaakt door AMV BBDO (Londen) voor BlackBerry en door Mother London voor Beck's.
De trend van vorig jaar was volgens Adage het inhouse produceren van spots. Dat was destijds gedaan door vijf adverteerders, dit jaar zette deze trend zich niet door. Alleen Wonderful Pistachios kwam met een eigen gemaakte commercial in samen werking met Gangnam Styles Psy.
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid