Marketeer richt zich op bestaande klanten


Ze ondervroegen 357 marketingprofessionals.
Gevraagd naar de belangrijkste marketingdoelen voor 2013 wordt de interactie met klanten (54 procent) het vaakst genoemd, gevolgd door het verhogen van de klantretentie en de verkoop aan bestaande klanten (47 procent).
Budgetten blijven dit jaar nagenoeg ongewijzigd: zes op de tien geeft aan dat er niets veranderd in de bestedingen. In 17 procent van de gevallen daalt het budget, terwijl 15 procent van plan is meer uit te geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Sociale media
Sociale media blijven een belangrijk onderdeel van marketingcampagnes; iets meer dan één op de drie marketeers verwacht hier in 2013 meer budget aan te besteden. Gemiddeld wordt ongeveer 19 procent van het marketingbudget uitgegeven aan sociale media. De populariteit van Facebook en Google+ onder marketingprofessionals groeit, terwijl de aandacht voor Hyves fors afneemt.
Pr: vakbladen aan kop
De budgetten voor pr zitten volgens de onderzoekers in de lift. 37 procent geeft aan meer te besteden hebben op dit gebied, 6 procent ziet een daling. Gemiddeld spenderen de ondervraagden 18 procent van hun budget aan pr. De vakbladen zijn de grootste focus zijn, gevolgd door online publicaties en dagbladen.
Contentmarketing
Contentmarketing is eveneens verantwoordelijk voor 18 procent van het marketingbudget. De belangrijkste middelen die hierbij worden ingezet zijn referentieverhalen (35 procent), bloggen (21 procent) en de uitkomsten van marktonderzoek (21 procent). Ruim een kwart (27 procent) van de marketeers gaat meer spenderen aan content marketing, slechts 8 procent voorziet een daling.
Marktonderzoek
Ongeveer 11 procent van de bestedingen in marketing gaan naar marktonderzoek. Traditioneel kwantitatief onderzoek (46 procent) en onderzoek via sociale media (37 procent) zijn het populairst, gevolgd door kwalitatief onderzoek (31 procent). De grootste groep ondervraagden (40 procent) verwacht dat het budget voor marktonderzoek gelijk blijft, 15 procent voorziet een groei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid