Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer richt zich op bestaande klanten

De Nederlandse marketeer heeft de bestaande klanten dit jaar hoog op zijn prioriteitenlijstje staan., concludeerden marktonderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze ondervroegen 357 marketingprofessionals.

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar de belangrijkste marketingdoelen voor 2013 wordt de interactie met klanten (54 procent) het vaakst genoemd, gevolgd door het verhogen van de klantretentie en de verkoop aan bestaande klanten (47 procent).
Budgetten blijven dit jaar nagenoeg ongewijzigd: zes op de tien geeft aan dat er niets veranderd in de bestedingen. In 17 procent van de gevallen daalt het budget, terwijl 15 procent van plan is meer uit te geven.

Sociale media
Sociale media blijven een belangrijk onderdeel van marketingcampagnes; iets meer dan één op de drie marketeers verwacht hier in 2013 meer budget aan te besteden. Gemiddeld wordt ongeveer 19 procent van het marketingbudget uitgegeven aan sociale media. De populariteit van Facebook en Google+ onder marketingprofessionals groeit, terwijl de aandacht voor Hyves fors afneemt.

Pr: vakbladen aan kop
De budgetten voor pr zitten volgens de onderzoekers in de lift. 37 procent geeft aan meer te besteden hebben op dit gebied, 6 procent ziet een daling. Gemiddeld spenderen de ondervraagden 18 procent van hun budget aan pr. De vakbladen zijn de grootste focus zijn, gevolgd door online publicaties en dagbladen.

Contentmarketing
Contentmarketing is eveneens verantwoordelijk voor 18 procent van het marketingbudget. De belangrijkste middelen die hierbij worden ingezet zijn referentieverhalen (35 procent), bloggen (21 procent) en de uitkomsten van marktonderzoek (21 procent). Ruim een kwart (27 procent) van de marketeers gaat meer spenderen aan content marketing, slechts 8 procent voorziet een daling.

Marktonderzoek
Ongeveer 11 procent van de bestedingen in marketing gaan naar marktonderzoek. Traditioneel kwantitatief onderzoek (46 procent) en onderzoek via sociale media (37 procent) zijn het populairst, gevolgd door kwalitatief onderzoek (31 procent). De grootste groep ondervraagden (40 procent) verwacht dat het budget voor marktonderzoek gelijk blijft, 15 procent voorziet een groei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in