Overslaan en naar de inhoud gaan

Air France-KLM start met prijsvechter HOP!

Luchtvaartconcern Air France-KLM gaat een nieuwe regionale lowbudgetmaatschappij opzetten met de naam HOP!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe dochterbedrijf zal een vloot hebben van 98 toestellen.

related partner content for mobile comes here

HOP! valt geheel onder de vleugels van het Franse onderdeel Air France en gaat dagelijks 530 vluchten aanbieden. De nieuwe maatschappij moet helpen beter de concurrentie aan te gaan met prijsvechters op korte en middellange routes. Andere Europese maatschappijen zoals Lufthansa kwamen eerder ook al met eigen prijsvechters.

Eén van de prioriteiten van Air France KLM is om de Europa-operatie in 2015 weer winstgevend te krijgen. Daar wordt vooral aan Franse zijde fors verlies geleden. 'Transavia Nederland en France volgen een andere lijn, in routes en businessmodel. Maar ook wij gaan vol de strijd aan met de Europese concurrentie'

KLM-topman Peter Hartman zei gisteren dat Hop! een puur Franse oplossing is. 'Wij voeren vanuit Nederland ons eigen beleid en zullen altijd scherpe prijzen hanteren in alle markten. Maar een uitgekleed economytarief, zoals Air France ook zelf in Europa introduceert, is bij ons nog niet aan de orde', aldus Hartman.

[Bron: ANP/Bloomberg/Telegraaf]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in