Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe winkelen: NFC-activatie bij JeansOnline in Amsterdamse Kalverstraat

Vanaf maandag 21 t/m woensdag 23 januari wordt het winkelen in de Kalverstraat, het hoofdstedelijke shoppingparadijs, wel heel makkelijk en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En het loont zeker om even voor de etalage stil te staan, want iedereen die met zijn Samsung NFC-smartphone één van de opvallende TecTiles-stickers met NFC-chip scant, krijgt ieder tweede product in de JeansOnline winkel gratis (bovenop de hoge kortingen tot 70%).

related partner content for mobile comes here

NFC staat voor “Near Field Communication” oftewel contactloze datacommunicatie,
bijvoorbeeld tussen een kleine chip en een smartphone die over die functie beschikt.


Na het scannen van de NFC-chip (dwars door het glas van de etalageruiten) ontvangt de shopper een digitale waardebon die direct recht geeft op “2 halen, 1 betalen exclusief voor eigenaren van Samsung-toestellen”.
Wie daarnaast met zijn of haar Samsung via de TecTiles NFC-chips in de winkel inlogt op Facebook en een foto van de aankoop op Facebook zet, maakt bovendien kans op een waardebon van 100 euro.
Doel van deze actie: iedereen laten kennismaken met de handige mogelijkheden van de NFC-functionaliteit op Samsung smartphones. Doordat Samsung marktleider is en als enige fabrikant een NFC-chip in alle nieuwe high end toestellen plaatst heeft NFC al een relatief hoge penetratiegraad in Nederland zonder dat belanghebbende partijen (met name retailers en banken) daar op dit moment structureel iets mee doen.
Samsung wil deze kip-ei situatie doorbreken en NFC nu definitief op de kaart zetten en met name onder de aandacht van niet alleen winkeliers en banken brengen, maar ook die van de consument. Daarom brengt Samsung zogenaamde TecTiles-stickers op de markt als accessoire: een setje van 5 NFC-stickers die de Samsung-bezitters met de TecTiles app kan programmeren en de smartphone allerlei taken automatisch kan laten uitvoeren (zoals slaapmodus, bluetooth aan etc.).
Deze innovatieve actie is een gezamenlijk initiatief van Samsung, JeansOnline en SALESwindow. Laatstgenoemde verkent onder de slogan “SEE, CLICK & BUY!” het nieuwe fun & convenience shopping. Samsung en SALESwindow zullen de komende tijd nauw gaan samenwerken om de NFC-technologie en Samsung TecTiles te introduceren en promoten bij het grote publiek.
JeansOnline is de grootste online jeans-retailer van Nederland die naast hun brede jeans assortiment, tevens een grote variatie aan jeans-gerelateerde fashion brands aanbiedt. De tijdelijke JeansOnline winkel in de Amsterdamse Kalverstraat brengt de online shopping experience naar de fysieke wereld. Met hun pop-up store concept probeert JeansOnline op een verrassende en creatieve wijze hun naamsbekendheid bij het 'offline' winkelend publiek te vergroten. Merken die JeansOnline voert zijn o.a. Levi’s, Replay, Nudie Jeans, Hilfiger Denim en Diesel.

;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5835759810092581922&;">


De promotie geldt exclusief voor Samsung-bezitters. Voor eigenaren van een Samsung-toestel dat niet over NFC beschikt zijn QR-codes in de etalages en in de winkel geplaatst. NFC is momenteel al beschikbaar op de volgende Samsung smartphones: Galaxy SIII, Galaxy SIII Mini, Galaxy S Advance en Galaxy Note II en dit zullen er de komende tijd steeds meer worden. Zie ook
voor meer informatie over Samsung TecTiles.
MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in