Overslaan en naar de inhoud gaan

Modewinkels hebben ’t moeilijk

De modebranche heeft ’t moeilijk. Tegenvallende omzetten (-/- 5%), te lage marges en wegvloeide omzetten richting “Clicks”.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze formule meldde vorige week dat 140 arbeidsplaatsen gingen verdwijnen, omdat op een omzet van €230 mio enkele miljoenen verlies werd geleden.
In 2009 en 2012 (dat was dus vorig jaar!) werd Miss Etam door de consument gekozen als meest gewaardeerde modewinkel van Nederland. En Miss Etam won onlangs ook de prestigieuze publieksprijs van de ING Retail Jaarprijs.

related partner content for mobile comes here

En uit onderzoek van Market Response bleek deze formule het meest “klantvriendelijke bedrijf van Nederland” te zijn. Een knappe prestatie. De consument vindt Miss Etam een fantastische winkel, maar de marketeers kunnen dat blijkbaar onvoldoende omzetten in keiharde verkoopeuro’s.
De consumenten komen er graag, maar kopen er niet /te weinig. “Als je niet oppast , knuffelen ze je dood …”

Onderzoek zegt dus niet alles. Dat soort uitslagen is misschien zelfs gevaarlijk. Het kan je in slaap sussen. Want wat moet je beter doen. Als je al de meest aantrekkelijke formule bent …
Misschien door toch alles ter discussie te stellen en out of the box te denken.
Zo veroverde Ryanair z’n positie in de luchtvaart en vervoert bijna evenveel passagiers als de KLM. En werd Virgin bijv. een merk van betekenis in heel veel andere branches.

Ik wens Miss Etam veel succes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in