Overslaan en naar de inhoud gaan

'RTL Nederland komt met reclamevrije abonnementen'

Bij RTL Nederland kunnen kijkers straks kiezen of ze een programma met reclame gratis, of zonder reclame tegen betaling kunnen bekijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Managing director digitaal Arno Otto zei dat afgelopen week op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum. RTL Nederland gaat inspelen op de groeiende behoefte van tv-kijkers om televisie on demand te kijken. Niet alleen per programma, maar ook in abonnementsvorm. Volgens Otto is dat de trend.

related partner content for mobile comes here

'Mensen kunnen straks kiezen: kijk ik het programma met reclame gratis, of zonder reclame tegen betaling. Dat kan één keer, maar als je elke dag iets kijkt, is het logischer om een abonnement te nemen', legde Otto uit. Volgens hem is er veel concurrentie van Youtube, Apple en Netflix, maar hij ziet dat niet als 'gevaar'. 'Sterker, het is een kracht: delen en samen beleven is juist positief. Kijk naar hoe The Voice nu in beleving heel anders is dan Idols tien jaar geleden was.'

Otto zei dat RTL denkt aan abonnementsvormen. 'On demand zit niemand op reclameonderbrekingen te wachten'.

Het is nog niet bekend wanneer RTL begint met het aanbieden van hun programma's in abonnementsvorm.

Bron: de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in