Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 2 on top

Ook in de periode december 2011 – januari 2012 is Radio 2 de best beluisterde zender.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als in de vorige rapportageperiode, voert Radio 2 ook nu fier de luistercijfersranglijst aan. Dat blijkt uit de meest recente rapportage van de radio luistercijfers (periode december 2011-januari 2012). Het heeft alles te maken met de Top 2000 die elk jaar worden uitgezonden in de donkerste weken van het jaar. Radio 2 overtrof zichzelf ten opzichte van vorig jaar. Het marktaandeel op de doelgroep 10+ steeg van 12,4 naar 13,6 procent. Dat is ook hoger dan de vorige rapportageperiode (13,1 pct).

related partner content for mobile comes here

Het is vooral Radio 1 dat inlevert. Vorig jaar had dat in dezelfde periode nog een marktaandeel van 7,8 procent. Dat zakt nu terug naar 5,9 procent: min 1,9 procentpunt. Voor radiobegrippen een fors verlies. Q Music verloor 1,1 procentpunt en ging van 6,6 naar 5,5 procent. Radio Veronica deed het opvallend goed en groeide van een marktaandeel van 4,8 naar 5,7 procent. E Power Radio (combinatie van de regionale commerciële zenders) en 100% NL pakten er beiden een halve procentpunt bij en stonden in de laatste meetperiode respectievelijk op 4,5 procent en 4,1 procent.

Bron: CLO (Continu Luisteronderzoek) RAB/Intomart GfK (doelgroep 10+ jaar; week 7-24 uur)

Alle marktaandelen hieronder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in