Radio 2 on top
Net als in de vorige rapportageperiode, voert Radio 2 ook nu fier de luistercijfersranglijst aan. Dat blijkt uit de meest recente rapportage van de radio luistercijfers (periode december 2011-januari 2012). Het heeft alles te maken met de Top 2000 die elk jaar worden uitgezonden in de donkerste weken van het jaar. Radio 2 overtrof zichzelf ten opzichte van vorig jaar. Het marktaandeel op de doelgroep 10+ steeg van 12,4 naar 13,6 procent. Dat is ook hoger dan de vorige rapportageperiode (13,1 pct).
Het is vooral Radio 1 dat inlevert. Vorig jaar had dat in dezelfde periode nog een marktaandeel van 7,8 procent. Dat zakt nu terug naar 5,9 procent: min 1,9 procentpunt. Voor radiobegrippen een fors verlies. Q Music verloor 1,1 procentpunt en ging van 6,6 naar 5,5 procent. Radio Veronica deed het opvallend goed en groeide van een marktaandeel van 4,8 naar 5,7 procent. E Power Radio (combinatie van de regionale commerciële zenders) en 100% NL pakten er beiden een halve procentpunt bij en stonden in de laatste meetperiode respectievelijk op 4,5 procent en 4,1 procent.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: CLO (Continu Luisteronderzoek) RAB/Intomart GfK (doelgroep 10+ jaar; week 7-24 uur)
Alle marktaandelen hieronder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid