Overslaan en naar de inhoud gaan

Legendevrije ADCN-jury

Het nieuwe ADCN-bestuur heeft de ADCN-jury’s verjongd. De Staande Lamp krijgt een nieuwe naam: Grand Prix.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe ADCN-bestuur onder leiding van voorzitter Lode Schaeffer heeft zijn eigen visie op de invulling van de jury’s. ‘We hebben jongere mensen gevraagd voor de jury. Het is een statement naar het vak toe, we willen de boel opschudden’, zo zegt Schaeffer. De juryvoorzitters zijn volgens Schaeffer doorgewinterde creatieven, en allemaal mensen die nog actief zijn in het vak. ‘Het is een legendevrije jury. De voorzitters zijn creatief directeuren die jonge mensen op sleeptouw nemen en op hoogte zijn van recent werk.’

related partner content for mobile comes here

Het is niet voor het eerst dat een bestuur de jury onder de loep neemt. Ruim een jaar geleden werd het hele systeem omgegooid omdat er te veel categorieën waren en dus ook te veel juryleden. En inzenders klaag- den steen en been over het aantal ‘onbekende’ juryleden en het niveau van de jury. Eén jurylid is geen lid van de ADCN, wat in het verleden dit wel eens tot protest leidde. Het gaat om regisseur Roel Welling van WeFilm. Hij won wel diverse Lampen en neemt zitting in de jury Interactief.

Om zeker te zijn van een frisse blik heeft de ADCN gezorgd voor crossdisciplinaire jury’s, dus online creatieven in de jury Actiemarke- ting, themacreatieven in de jury Verpakkingen enz. Dit stuitte hier en daar op verzet. Schaeffer: ‘Er waren gelouterde online creatieven die alleen in de online jury wilden, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.’ Nieuw dit jaar is dat de Staande Lamp – de prijs die wordt uitgedeeld aan het allerbeste werk – is omgedoopt in Grand Prix. Schaeffer: ‘Dat is een naam die de lading veel beter denkt. “Staande Lamp” was veel te inside en niet representatief naar buiten toe.’

De juryvoorzitters
Mark Muller (FHV BBDO) – Print & Buitenreclame
Diederick Hillenius (Selmore) - Commercials
Tim Voors (freelance) - Interactief
Jeroen van Zwam (Publicis) – Grafische Vormgeving
Bert Kerkhof (TBWA\Neboko) - Verpakkingen
Lukas van de Ven ( N=5) – Actiemarketing

De ADCN is nog in gesprek over een juryvoorzitter Geïntegreerd. Deze jury – die ook de Grand Prix kiest – bestaat verder uit de juryvoorzitters van andere categorieën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in