Tesco start speciale NGO voor venturebrand
Halo is een huismerk dat echter niet de naam van Tesco draagt, een zogenaamd venturebrand. Onder het merk worden hygieneproducten verkocht voor vrouwen, zoals tampons en maandverband. Tesco belooft 15 cent van iedere verkoop te doneren aan de nieuwe stichting.
Tesco opent met deze lijn de aanval op de A-merken Bodyform en Procter & Gamble’s Always.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe pay off van de campagne, die deze maand van start gaat, is ‘Halo - Protects women every month, womankind every day.’
Onderdeel van de campagne is een Facebook-wedstrijd waarin vrouwen (en mannen) hun eigen onderbroek kunnen ontwerpen: ‘Show us your knickers!’ De retailer geeft daarbij kortingsbonnen weg, met een waarde van 500 Engelse ponden.
Het geld dat Tesco met Halo ophaalt, zal worden verdeeld verschillende goede doelen die zich richten op verbetering van de gezondheid van vrouwen en het verbeteren van hun (sociale) omgeving. De stichting werkt onafhankelijk van de retailer.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid