Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesco start speciale NGO voor venturebrand

Tesco komt met een eigen non-profit stichting om geld bij elkaar te brengen voor vrouwen en gezondheid. Tesco’s nieuwe dameshygienemerk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Halo is een huismerk dat echter niet de naam van Tesco draagt, een zogenaamd venturebrand. Onder het merk worden hygieneproducten verkocht voor vrouwen, zoals tampons en maandverband. Tesco belooft 15 cent van iedere verkoop te doneren aan de nieuwe stichting.

related partner content for mobile comes here

Tesco opent met deze lijn de aanval op de A-merken Bodyform en Procter & Gamble’s Always.

De pay off van de campagne, die deze maand van start gaat, is ‘Halo - Protects women every month, womankind every day.’

Onderdeel van de campagne is een Facebook-wedstrijd waarin vrouwen (en mannen) hun eigen onderbroek kunnen ontwerpen: ‘Show us your knickers!’ De retailer geeft daarbij kortingsbonnen weg, met een waarde van 500 Engelse ponden.

Het geld dat Tesco met Halo ophaalt, zal worden verdeeld verschillende goede doelen die zich richten op verbetering van de gezondheid van vrouwen en het verbeteren van hun (sociale) omgeving. De stichting werkt onafhankelijk van de retailer.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in