Oranje en Sinterklaas scoren in week 46


De EK kwalificatiewedstrijd Nederland-Letland was het best bekeken onder de doelgroep 20-49 met bijna 1,5 miljoen kijkers. De rust van deze wedstrijd was goed voor ruim 1,3 miljoen kijkers en het aansluitende NOS Journaal trok ruim 1,1 miljoen kijkers.
tv2.jpg
De RTL4-programma’s The Voice of Holland, GTST en Nieuwe Buren (laatste aflevering) staan op plek 3 tot en met 5.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Ook de Intocht van Sinterklaas werd zeer goed bekeken: 920.000 kijkers en een zevende plaats. Ook ‘uitgesteld’ was de intocht nog goed voor een vijfde plaats.
tv3.jpg
Marktaandelen
De zendergroepen bleven redelijk stabiel. SBS Broadcasting maakte de grootste sprong door de vriendschappelijke wedstrijd van Oranje op SBS6 en de verdere groei van Veronica. De zender ging van 6,9 naar 7,5 procent en een vierde plaats.
RTL7 en NET5 zakten weg.
tv1.jpg
Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid