Ontwerpwedstrijd rondom visuele DNA Amsterdam
American Express en Cultuur-Ondernemen (voorheen Kunstenaars & Co) hebben daarvoor 'Amsterdam DNA' in het leven geroepen. De wedstrijd is toegankelijk voor alle kunstenaars en de winnaars worden gekozen door een aantal van de beste creatieve geesten in Amsterdam, onder wie Kunstenaar van het jaar 2010 Ans Markus.
'Amsterdam staat bekend als een stad zonder grenzen, een plek met een internationaal karakter waar vrijwel alles mogelijk is en waar verschillende culturen bij elkaar komen. Maar welke elementen maken de stad nu zo juist herkenbaar en uniek? We dagen de kunstenaars uit om dat te visualiseren,' zegt Jo Houben, directeur van Cultuur-Ondernemen. 'Samen met American Express doen we een oproep aan alle kunstenaars en ontwerpers die geloven dat zij het in zich hebben om weer te geven wat er aan het hart ligt van Amsterdam; het visuele DNA van de stad.'
De winnaars van 'Amsterdam DNA' ontvangen een geldprijs en krijgen bovendien de kans om hun werk overal in de stad tentoon te stellen.
In de jury zitten Marjolein Gerritsen, Vice President Merchant Services Netherlands van American Express, Ans Markus, Kunstenaar van het jaar 2010, Bert van der Leden, directeur van de Supperclub, Jeanine Fluyt, hoofd pr en voorlichting van het Van Gogh Museum, Herman van Bostelen, bekend van de beeldcolumns Gorilla en Peter Kuijken, hoofd van de afdeling Creative van Ogilvy Amsterdam.
De werken worden tentoongesteld in de exclusieve Amsterdam DNA-tentoonstelling in the Supperclub vanaf 25 november. De succesvolle kunstenaars krijgen bovendien de kans om hun ontwerpen in samenwerking met Cultuur-Ondernemen te verwerken tot promotiemateriaal van American Express, dat vanaf begin december te zien zal zijn in etalages en restaurants in heel Amsterdam.
De inschrijving sluit op 26 oktober 2010. Zie www.cultuur-ondernemen.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid