Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeksinzichten vakantiegedrag Nederlandse consument

72% geeft aan (zeer veel) moeite te doen om een geschikte locatie te vinden voor de vakantie
Travel
Travel

72% doet (zeer veel) moeite om een geschikte locatie te vinden voor de vakantie. 3 van de 5 Nederlanders zijn gëinteresseerd in informatie over reizen en vakanties, vooral ter inspiratie of oriëntatie op een volgende vakantie.

related partner content for mobile comes here

In opdracht van Sanoma B2B marketing heeft onderzoeksbureau No Ties in 2019 het travel onderzoek uitgevoerd onder 1.013 respondenten. Een deel van de vragen is in 2017 ook gesteld, waardoor een vergelijking mogelijk is.

Oriëntatieproces

Het oriënteren op de zomervakantie vindt met name plaats van januari t/m mei. De oriëntatiepiek voor de wintervakantie is in september/oktober. De ondervraagden geven aan zich vooral te laten inspireren via de volgende bronnen:

1. reisprogramma op tv
2. foto's of video van vrienden
3. artikelen in tijdschriften

Boeken via een vertrouwd magazinemerk

  • 51% boekt de vakantie alleen via een bekende en vertrouwde aanbieder
  • 63% geeft aan in de media wel eens een bestemming te hebben gezien waardoor ze er zelf ook graag heen wilden
  • 10% heeft wel eens een lezersreis van een tijdschrift geboekt (in 2017 was dit nog 6%)

Meer informatie

Bekijk hier de infographic.

Wil je meer weten over het onderzoek? Neem dan contact op met Sanoma B2B marketing via B2Bmarketing.nl@sanoma.com​. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in