Hoe je met humor in advertenties een Gen Z publiek bereikt
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


Het is overduidelijk dat we graag humor willen zien in de communicatie van merken. Zo geeft een grote meerderheid van 81% van de consumenten aan het leuk te vinden als een merk humor gebruikt. Toch lukt het merken niet altijd om humor te gebruiken die hun doelgroep aanspreekt. Bijna een derde (28%) zegt dat de humor die merken gebruiken meestal niet aansluit bij hun eigen gevoel voor humor. Daarnaast noemen leden van het Ipsos community panel dat er slechts een paar merken zijn die hierin wél uitblinken. Het is dus essentieel dat merken hun doelgroep goed begrijpen willen ze succesvol zijn.
In bovenstaande webinar kijken we naar verschillende soorten humor die goed resoneren met een Gen Z publiek. Ook geven we inzichten en tips vanuit Ipsos onderzoek in online communities, en leggen we uit dat:
- Merken niet van alles tegelijkertijd kunnen zijn voor de consument – bedrijven die dit wel nastreven kunnen tussen wal en schip belanden en daardoor niemand écht goed bereiken.
- Het oké is om te verschillen in je boodschap per kanaal. Op TikTok kun je bijvoorbeeld kiezen voor een andere boodschap dan in je Facebook Reels, afhankelijk van wat je doelgroep aanspreekt.
- Het belangrijk is om diversiteit aan te brengen in je ‘komische’ content: dit geldt voor zowel diversiteit in de boodschap zelf en de manier waarop deze (demografisch) gepresenteerd wordt.
Benieuwd naar meer inzichten uit deze studie? Lees dan vooral ook ons paper: Laughter is the best medicine.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid