Overslaan en naar de inhoud gaan

DWWA: Nils Andres over reinvention consumer interaction

Gisteren trapte Nils Andres van het Duitse Brand Science Institute het congres Digitaal Willen We Allemaal af met de keynote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren trapte Nils Andres van het Duitse het congres af met de keynote ‘Reinventing Consumer Interaction in the Social Media Era and beyond – Managing Communities is what it is!’. De organisator van het internationale social mediacongres wist de zaal te boeien met cijfers uit acht jaar onderzoek, waarbij 187 merken, 14.921 consumenten en 47 bureaus onder de loep werden genomen.

related partner content for mobile comes here

In razendsnel tempo gingen de slides aan ons voorbij. De .

Op een uitgebreid verslag van de key note, waarvoor dank!

De belangrijkste learnings op een rij:

- Verlies je niet in hippe social mediacampagnes zonder enig vervolg, want dat kost je alleen maar geld en levert te weinig op. Veel teleurgestelde bedrijven stoppen daarna zelfs met social media, met alle gevolgen van dien. Ga juist op zoek naar ‘hidden advocates’ en werk een aan langetermijnstrategie. Klinkt deze tip je bekend in de oren? Het wordt al jaren verkondigd door Word-of-Mouth specialisten. Maar het is nog steeds waar!

- Identificeer ze zowel on- als offline, en concentreer je op de light loyals, want die zullen het meeste aan word of mouth doen.

- Start binnenshuis met social media. Iedereen moet erin geloven, zorg dat de organisatie staat. Breng je social mediateam niet onder bij marketing, digitaalof communicatie, maar behandel het als een interne statr-up. Dat werkte een stuk sneller en dan hoef je niet meteen overal rekening mee te houden.

- Snelheid gaat boven kwaliteit: de consument verwacht niet dat je product perfect is, hij wil meedoen!

- Kopieer geen best practices. Kijk naar wat je zelf met social media kunt!

Deze dia tenslotte wil ik jullie niet onthouden. The 3 most stupid social media briefings die Andres onder ogen kreeg:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in