Toerisme Utrecht officieel van start
In de Michaëlskapel van de Utrechtse Domtoren ondertekenden de Utrechtse wethouder De Rijk en gedeputeerde Raven van de Provincie Utrecht het convenant in aanwezigheid van zo’n honderd vertegenwoordigers van het Utrechtse toerisme.
Zowel de gemeente als de provincie zien het belang van een goed functionerende toeristische bedrijfstak en investeren daarom in de marketing en promotie ervan. “Als centrale toeristische marketing- en promotieorganisatie gaat Toerisme Utrecht daarin een coördinerende rol vervullen, met als doel om meer bezoekers naar Utrecht te halen die gemiddeld meer uitgeven,” aldus gedeputeerde Raven. “Een centrale toeristische organisatie versterkt de betrokkenheid binnen de sector en in de stad. Er kan nu ook gerichter worden gewerkt aan belangrijke projecten zoals de viering van de Vrede van Utrecht over twee jaar en onze ambitie om in 2018 Culturele Hoofdstad van Europa te zijn.”
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDat onderstreept ook Toerisme Utrecht-marketeer Michiel van der Schaaf, die tijdens de bijeenkomst de plannen voor de komende jaren ontvouwde. “Om blijvend succesvol te kunnen zijn moeten we nu een stevig fundament bouwen. Daarom willen we de toeristische infrastructuur op korte termijn flink moderniseren en losse attracties en evenementen in onze stad meer bundelen tot een geïntegreerd totaalproduct.”
De nieuwe organisatie zet daarnaast in op ‘excellente informatievoorziening en gastheerschap’, bevordering van het zakelijk toerisme en het verder laden van het toeristische imago van Utrecht culturele en ‘historische destinatie van topniveau’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid