Boekreclame Kruidvat misleidend
De reclame van Kruidvat voor boeken met een hogere, niet bestaande ‘vergelijkbare winkelwaarde’ is misleidend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Zo oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC). Omdat de bewuste uitgaven niet in de reguliere boekhandel verkrijgbaar zijn (geweest) en de vermelde hogere ‘vergelijkbare winkelwaarde’ een fictieve prijs is die (kennelijk) gebaseerd is op een schatting van adverteerder, ‘kan niet worden geoordeeld dat sprake is van een op objectieve wijze tot stand gekomen prijsvergelijking’. Ook wordt door deze wijze van reclamemaken een niet bestaand prijsvoordeel gesuggereerd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Kruidvat is al eerder op de vingers getikt voor hetzelfde ‘vergrijp’. Daarom heeft de Commissie deze aanbeveling openbaar gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid