Overslaan en naar de inhoud gaan

11 meesterlijke woordspelingen van bedrijven op hun social media

Het meest creatieve werk op sociale media, door The Best Social Media.
Coolblue's mat
Coolblue's mat
Coolblue's mat
Coolblue's mat

Meesterlijke woordgrappen op social media: bedrijven maken er maar al te graag gebruik van. Niet voor niets, want goede en slimme woordspelingen zijn populair op sociale media (en je kunt er mee in de prijzen vallen, zien onderaan). 

related partner content for mobile comes here

Ja, dat Istanboel hoor

joe
adfo1

HEMA speelde handig in op dierendag.

In 2017 pakte Heineken de winst met deze inhaker op een nationale trauma van het missen van het EK.

joe
joe

Deze post van Vodafone staat nog ook in menig geheugen gegrift.

joe

Lichtelijk flauwe grappen doen het ook goed.

joe

McDonald's speelde met engagement en vroeg volgers om bekende films in combinatie met McDonald's klassiekers.

joe
joe

Coolblue kan er ook wat van.

joe

Donnie won samen met Rijksoverheid vorig jaar, dankzij deze tekstuele hit.

Netflix gebruikte Valentijnsdag voor deze grap.

Heineken speelde handig in op het succes van ons Nederlands Elftal.

joe

En tot slot: Bol.com die nogal schunnig uit de hoek komt.

joe

Bedrijven die de kunstvorm van de woordgrap ook daadwerkelijk beheersen, kunnen kans maken tijdens The Best Social Awards. Bedrijven die het aandurven kunnen hun crème de la content inzenden voor de business-categorieën, waar als vanouds de categorie 'Beste Copywriting' weer een prominente plek heeft. 

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Britt Willemsen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in