Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleurloos Eastpak herpositioneert zich als pleger van klein positief verzet

De communicatie van het rugzakmerk was te generiek geworden. Het antwoord? ‘Afzetten tegen conformisme.’
Built to resist
Built to resist
© Eastpak
Built to resist
Built to resist
© Eastpak

Lifestylemerk Eastpak (tassen, rugtassen, reisuitrustingen, accessoires), komt met een nieuwe campagne die de identiteit moet aanscherpen. De pay-off ‘Built to Resist’ blijft wel gehandhaafd, maar krijgt een aanvullende betekenis. Het moet ook de mindset van de consument weergeven. (Bureau: KesselsKramer). Dit is de commercial:

related partner content for mobile comes here

Eastpak Built to Resist Brandfilm

Wie is Eastpak?

Met de naamsbekendheid en de reputatie van Eastpak was volgens het merk helemaal niets mis. ‘Vanwege de hoge kwaliteit van de producten voor een aantrekkelijke prijs.’ Eastpak’s communicatie daarentegen zou de afgelopen jaren te generiek zijn geworden. ‘De uitgesproken stem die we ooit hadden, is er niet meer. De doelgroep weet vandaag de dag wel wat Eastpak is, maar niet meer wie Eastpak is.’

Rebellie

Volgens KesselsKramer lag de uitdaging hem in het vinden van hetgeen waar het merk, samen met hun doelgroep, zich tegen kunnen verzetten. Dat werd gevonden in ‘kleine onderscheidende vormen van rebellie die we allemaal in ons hebben’.

Klein verzet

KesselsKramer: ‘Van kinds af aan wordt ons verteld wat we wel en niet mogen doen of zeggen. Maar dan bereik je een fase in het leven waarin je je gaat verzetten. Waarin je jezelf gaat afzetten tegen conformisme en je eigen identiteit ontwikkeld. Het zijn die kleine dagelijkse vormen van positief verzet die ons definiëren en samenbrengen. Dit was het overkoepelende idee achter de campagne, waarin we allerlei verschillende momenten van kleine, positieve rebellie laten zien. Samen vormen ze één grote scène vol positieve weerstand.’

De campagne wordt gebruikt in winkels, voor digitale marketing (banners & pre-rolls), op social media en op Eastpak.com.

Credits:

Klant: Eastpak

Concept: KesselsKramer London & Amsterdam

Regisseurs: Vivien Weyrauch and Fabian Röttger

Fotografie: Vivien Weyrauch and Fabian Röttger

Productie: Mr. Frank

Sound design: Stainless

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in