Overslaan en naar de inhoud gaan

Scheermesjes-challenger Boldking heeft geen bureau nodig voor zijn commercials

De nieuwe commercial over flexibel scheren moet de naamsbekendheid een boost geven. In 11 landen.

'Een nieuwe manier van scheren' promoten, dat is de inzet van de nieuwe campagne van challenger op de scheermarkt Boldking. Challenger ja, maar nieuwkomer is Boldking geenszins. Het startte in 2013 in Nederland en was het eerste scheermesjesmerk dat een abonnementsvorm introduceerde. Gillette volgde dat idee twee jaar later.

related partner content for mobile comes here

Ondertussen is de naamsbekendheid van Boldking niet om over naar huis te schrijven, ook al zegt Boldking zelf tevreden te zijn met een naamsbekendheid van 52,8 procent (spontaan plus geholpen) voor een merk dat zeven jaar bestaat. De nieuwe commercial over flexibel scheren moet daar verandering in brengen. Het gebruikelijke pad is dan om een bureau in te schakelen, maar daar doen ze bij Boldking (waar overigens het Nederlandse Slingshot Ventures - TBWA-hotshot Simon Neefjes sloot zich daar onlangs bij aan - ook in investeert), niet aan. Niets daarvan, de campagne is in-house ontwikkeld door een creatief team en eigen producers, dus zonder tussenkomst van een creatief bureau.

Morning Flex - Selfie (10')

Boldking: 'We willen met de keuze van "echte" mannen die op hun eigen, opvallende en flexibele manier hun dag beginnen, laten zien dat iedereen zo zijn eigen voorkeur voor scheren heeft, zowel qua manier van scheren als qua stukje lichaam of gezicht. We hebben voor de campagne met ‘fans of the brand’ gewerkt in plaats van alleen gecaste modellen.'

 

Een nieuwe manier van scheren? Boldking doelt daarmee op het feit dat 'de moderne man' zich anders scheert: 'Minder vaak en óók zijn hoofd en de rest van zijn lichaam.' Dat is de reden waarom Boldking met zijn nieuwe campagne zijn USP, 'het flexibele mesje', zegt te willen benadrukken.' De campagne loopt in het eerste kwartaal van dit jaar in 11 landen en bestaat uit drie televisiecommercials, social content, banners, online video en print. 

Boldking zegt penetratie te willen bewerkstelligen met de scheermesjes, om vervolgens andere producten aan ze te verkopen, zoals shaving cream of deodorant.

Morning Flex - Ballet (10')

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Poes

Niet alleen het concept is volledig overgenomen van dollarshaveclub maar nu ook de marketing. Weinig creativiteit bij deze "challenger".

satyadeva

Nice article thank you so much sir for sharing your knowledge and ideas
Prosthesis

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in