Overslaan en naar de inhoud gaan

Bis Publishers organiseert evenement ‘Branded Protest’

In hoeverre moet je een protest positioneren als een merk?
Extinction Rebellion
Extinction Rebellion
© 123rf
Extinction Rebellion
Extinction Rebellion
© 123rf

Op 24 januari komen in Pakhuis De Zwijger activisten, vormgevers, strategen en kunstenaars bijeen om te discussiëren over ‘branden’ van een protest. De organisatoren van Branded Protest, Ingeborg Bloem en Klaus Kempenaars (beiden xSITE), zeggen dat het positioneren van een protest als een merk een manier is geworden om een beweging tot stand te brengen en om het te voorzien van een visuele identiteit.

related partner content for mobile comes here

Het protest als merk dus. De omgekeerde beweging – activisme naar merken brengen – kenden we al. Nu wordt activisme zélf het merk. De kracht van een verhaal kan mensen samenbrengen. ‘Branded Protest’ wil in kaart brengen op welke verschillende manieren een protest wordt gepositioneerd.

Bloem stelt vast dat de meest succesvolle protestbewegingen in de wereld gebruik maken van positioneringstechnieken, waardoor miljoenen op de been worden gebracht. Het evenement is onder meer bedoeld voor ondernemers, vormgevers, social designers en activisten. Marketeers die actief zijn in het domein van merkactivisme zijn ook welkom.

Sprekers

Onder de sprekers zijn eerder genoemde Bloem en Kempenaars (tevens de auteurs van het boek Branded Protest), Clare Farrell, medeoprichter van Extinction Rebellion (Londen), Clive Russell van Extinction Rebellion Art Group London en Mark Aink, oprichter van NATIVE circles. Meer informatie is hier te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in