PwC: ‘Luchtvaartmaatschappijen rapporteren onvoldoende over MVO-beleid’


Van deze maatschappijen publiceerden er 30 een maatschappelijk jaarverslag. In deze verslagen wordt in meer dan zeventig procent van de gevallen wel uitgebreid geschreven over maatschappelijke initiatieven en CO2 uitstoot. Maar over andere volgens PwC essentiële onderwerpen als zoekgeraakte bagage (10%), klachtafhandeling (25%) en afvalbeleid (40%) wordt te weinig gerapporteerd.
Van de 46 belangrijkste luchtvaartmaatschappijen in de steekproef blijken er dertig een duurzaamheidsverslag te publiceren. De zeven beste rapporten zijn van (in alfabetische volgorde): Air France KLM, Delta Air Lines, Iberia, LAN Airlines, Lufthansa, Southwest Airlines en UPS. Maar ook in deze rapporten zit volgens PwC ‘ruimte voor verbetering’. Geen van de onderzochte maatschappijen scoorde ‘uitstekend’. Dat ligt volgens de onderzoekers vooral aan de mate van relevantie van de informatie en het ontbreken van een integrale benadering. Ook de maatschappijen uit de top 7 rapporteren niet altijd over klachtenafhandeling, energieverbruik, water, diversiteit en afval.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid