Ahold wil ook online groeien


Het supermarktconcern wil in de komende 5 jaar ook 150 nieuwe zogenoemde gemakswinkels openen in Europa en ten minste 50 supermarkten in België. Dat meldde Ahold maandagochtend bij de presentatie van een nieuwe strategie.
Ahold denkt dat initiatieven om klanten te binden de identieke omzetgroei met 1 à 2 procent extra kunnen verhogen. De online verkopen moeten in 2016 anderhalf miljard euro gaan opbrengen, drie keer zo veel als nu. Het concern start begin volgend jaar met een test waarbij de klant boodschappen online bestelt en later bij een afhaalpunt ophaalt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder kondigde Ahold een driejarig kostenbesparingsprogramma ter waarde van 350 miljoen euro aan. De besparingen wil Ahold weer in het bedrijf steken. Dat geld wordt onder meer gebruikt om het 'retailmodel' van Ahold wereldwijd toe te passen. Daarbij moeten we denken aan het versterken van de loyaliteit van de klant, investeren in eigen merkproducten en de ontwikkeling van nieuwe winkelformules.
Bron: Financiële Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid