Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold wil ook online groeien

Ahold wil extra groei realiseren door meer internetverkopen en het ontwikkelen van nieuwe initiatieven om klanten te binden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het supermarktconcern wil in de komende 5 jaar ook 150 nieuwe zogenoemde gemakswinkels openen in Europa en ten minste 50 supermarkten in België. Dat meldde Ahold maandagochtend bij de presentatie van een nieuwe strategie.

related partner content for mobile comes here

Ahold denkt dat initiatieven om klanten te binden de identieke omzetgroei met 1 à 2 procent extra kunnen verhogen. De online verkopen moeten in 2016 anderhalf miljard euro gaan opbrengen, drie keer zo veel als nu. Het concern start begin volgend jaar met een test waarbij de klant boodschappen online bestelt en later bij een afhaalpunt ophaalt.

Verder kondigde Ahold een driejarig kostenbesparingsprogramma ter waarde van 350 miljoen euro aan. De besparingen wil Ahold weer in het bedrijf steken. Dat geld wordt onder meer gebruikt om het 'retailmodel' van Ahold wereldwijd toe te passen. Daarbij moeten we denken aan het versterken van de loyaliteit van de klant, investeren in eigen merkproducten en de ontwikkeling van nieuwe winkelformules.

Bron: Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in